Se reiau lucrările la Aeroport după patru ani de pauză. Licitaţia nu a fost contestată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În câteva zile vor începe lucrările pentru căile de rulare şi platforma de îmbarcare-debarcare. Anul viitor se vor realize terminalul şi turnul de control.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a semnat contractul de execuţie de lucrări cu firma bucureşteană SC PORR Construct SRL, cea care a câştigat licitaţia pentru realizarea căilor de rulare. Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului este de 26.581.072,28 lei la care se adaugă TVA în valoare de 5.050.403,73 lei. După patru ani de pauză vor reîncepe lucrările efectiv. Nu s-au depus contestaţii la licitaţie.

 „După patru ani de blocaje, reluăm construcţia Aeroportului de la Ghimbav şi suntem în grafic cu ceea ce ne-am propus să realizăm pentru a duce la bun sfârşit acest proiect pe care toţi braşovenii şi-l doresc cu ardoare. Mă bucur că rezultatul licitaţiei n-a fost contestat, dar acest lucru era de aşteptat din moment ce am luat toate măsurile pentru a nu exista niciun fel de obiecţii din partea ofertanţilor. Astfel, în doar câteva zile constructorul poate intra pe teren pentru a-şi organiza şantierul. Suntem foarte bucuroşi că am depăşit cu bine această etapă procedurală şi acum putem continua investiţiile la Aeroport, mai ales că avem banii asiguraţi în bugetul judeţean“, afirmă preşedintele CJ Braşov Adrian-Ioan Veştea.  

Potrivit prevederilor contractuale, firma se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice (echivalentul a 15 săptămâni şi 5 zile), conform ofertei. Termenul curge de la data emiterii ordinului de începere a execuţiei lucrărilor, după ce firma constituie garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din preţul contractului şi administraţia judeţeană predă constructorului amplasamentul liber de orice sarcini. Conform contractului, perioada de garanţie acordată lucrărilor este de 62 luni. Astfel, se vor realiza următoarele obiective: cale de rulare Alfa (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente); platforma de îmbarcare-debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 metri); canalizare pluvială pentru obiectivele proiectate şi pentru pista de decolare-aterizare existentă; montare tubulatură de balizaj pentru obiectivele proiectate (cale de rulare şi platformă); iluminat platformă; elemente de protecţie a construcţiilor din ban da pistei.

Aeroportul ar fi profitabil

Pista Aeroportului există şi a fost construită acum patru ani. Consiliul Judeţean a mai alocat 106 milioane de lei şi a făcut un împrumut pentru alte 100 milioane de lei tot pentru Aeroport. Banii sunt necesari pentru terminalul de pasageri de 3.600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri şi alte lucrările necesare finalizării investiţiei. În total Aeroportul va costa 57 de milioane de euro (include şi pista care a costat 13 milioane de euro). Potrivit estimărilor Consiliului Judeţean primul avion va decola de pe Aeroportul Braşov în 2020.

Tot anul acesta se lucrează la documentaţiile pentru contractarea firmelor specializate în realizarea soluţiei arhitecturale a terminalului aeroportului, precum şi planurilor de arhitectură cu indicarea fluxurilor de pasageri şi bagaje pentru trafic intern şi internaţional. În urma finalizării acestei etape se va demara procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie a terminalului de pasageri. În prezent se poartă discuţii cu ROMATSA SA pentru iniţierea documentaţiilor necesare întocmirii procedurilor de zbor şi achiziţiei echipamentelor de radionavigaţie şi realizări turnului de control. Aceste obiective vor fi construite anul viitor.

Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul arată că în primul an de funcţionare ar avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-au depăi un milion de pasageri. Cu toate acestea, Aeroport nu a fost o prioritate pentru Guvern deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.


 

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite