Roman SA, ultima fabrică de stat încă în picioare, salvată de un contract cu armata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Uzina aflată la un pas de faliment după ce în ultimii ani nu a mai avut contracte va livra camioane pentru armată în valoare de 2,4 milioane de euro.

Roman SA a câştigat, recent, o licitaţie de 2,4 milioane de euro pentru livrarea a 23 de camioane militare pentru Ministerul Apărării Naţionale. Autovehiculele sunt de două tipuri – 11 dintre ele în configuratia transport container specializat ATCS şi 12 în configuraţia autocamion de transport capacitate medie ACMD. Toate camioanele au tracţiune 6 x 6 şi sunt dotate cu motoare MAN. Roman Braşov a câştigat licitaţia cu un preţ aproape la jumătate, concurând cu firme internaţionale precum Iveco, Tatra sau MAN. „Am venit cu un preţ mai mic şi am câştigat. Ni s-a zis că este un preţ de dumping, dar am arătat că în străinătate nişte firme au fost acuzate că s-au înţeles să liciteze la preţuri mari şi au fost amendate”, a spus, Carol Rugacs, administratorul special al fabricii braşovene.

Roman SA a fost cea mai mare fabrică din istoria Braşovului. Timp de opt ani, uzina a fost disputată prin instanţe, iar acum a ajuns la datorii de 90 de milioane de lei şi la doar 200 de angajaţi. Problemele mari ale uzinei au început în anul 2004.Mii de oameni au fost concediaţi atunci, 80% dintre acţiuni au fost preluate de Asociaţia Pro Roman Braşov, iar preşedinte al Consiliului de Administraţie a fost numit Ioan Neculaie, care acum este arestat pentru evaziune fiscală şi spălare de bani. Omul de afaceri a preluat în 2006 acţiunile fabricii, procedură care a fost contestată de foştii parteneri. În următorii opt ani, fabrica a fost disputată în instanţă, iar în 2015 uzina a revenit Asociaţiei Pro Roman, a cărei preşedinte este omul de afaceri Ioan Olaru.

Degeaba s-au bătut însă oamenii de afaceri pe Roman SA. Din fabrica în care lucrau cândva 26.000 de oameni şi care exporta celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC nu a rămas mare lucru. Uzina mai are doar 200 de angajaţi, este în insolvenţă şi îşi vinde activele pentru a putea supravieţui ca să onoreze câteva comenzi. Ultimul pe lista vânzărilor este terenul fabricii de jante, de 130.000 de metri pătraţi. Se speră să se obţină astfel 10,5 milioane de euro. Uzina a reuşit să vândă căre Dedeman o parte din teren şia încasat 4 milioane de euro. 

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite