Reguli mai stricte pentru a construi în zona centrală a Braşovului. Primăria plăteşte 80.000 de lei pentru noul PUZ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pimăria Braşov a anunţat încă din luna iunie că vrea să elaboreze un nou Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru zona Centrului Istoric, respectiv pentru zona de rezervaţie de arhitectură „Cetate”.

Aceasta este delimitată de Aleea Tiberiu Brediceanu, Parcarea de la Spitalul Militar, B-dul Eroilor, Biblioteca Judeţeană, zona turnurilor de pe Dealul Warthe, Maternitate, Spitalul Dermato, aleea din faţa Colegiului Andrei Şaguna, strada Prundului şi strada Gheorghe Baiulescu .

Ultimul PUZ pentru această zonă a fost aprobat în 2009, iar în vederea întocmiri noii documentaţii, pentru început, edilii au obţinut certificatul de urbanism necesar. De asemenea, şi braşovenii au fost invitaţi să facă propuneri cu privire la reglementările urbanistice pentru zona Centrului Istoric, dacă doresc ca anumite străzi din această zonă să devină pietonale, ce coeficienţi urbanistici ar trebui impuşi, respectiv regim de înălţime, procente de ocupare a terenurilor sau destinaţii ale spaţiilor existente.

Acum, serviciul de întocmire a noii documentaţii urbanistice a fost scos la licitaţie, suma totală estimată pentru realizarea acestuia fiind de 80.000 de lei, inclusiv TVA. Achiziţia se va face direct, iar ofertele de la proiectanţi sunt aştepatate până în data de 22 noiembrie.

Mai multe facilităţi pentru „transportul activ”

Acest studiu va avea la bază direcţiile formulate prin Planul de Mobilitate Urbană al Braşovului, dar va urmări elaborarea unor soluţii specifice

pentru decongestionarea zonei protejate, respectiv crearea aunor zone de tip „park and ride” în puncte cheie la limita zonelor vulnerabile, de exemplu în Livada Poştei şi relaţionarea acestor puncte cheie cu alte zone de interes, generatoare de trafic intens la nivelul zonei protejate prin suplimentarea fluxurilor de transport în comun (de exemplu crearea curselor speciale dedicate elevilor pe traseul Livada Poştei – Liceul Honterus, Liceul Andrei Şaguna) sau alte soluţii privind diminuarea şi reorganizarea traficului pe traseele principale aferente zonei istorice.

„Se va avea în vedere dezvoltarea infrastructurii dedicate transportului activ (mersul pe jos, cu bicicleta etc.), astfel încât să răspundă cerinţelor tuturor participanţilor la trafic, cu preluarea amenajărilor specifice diferitelor categorii vulnerabile de pietoni- (ex.persoane cu dizabilităţi), biciclişti, etc.. Direcţiile de dezvoltare vor avea în vedere realizarea continuitaţii traseelor pietonale majore prin tratarea cu atenţie a nodurilor de circulaţie (ex.reguli privind zonele de traversare) şi tratarea unitară la nivel de finisaj”, se precizează în tema de proiectare.

Citeşte şi:

Proiect imobiliar în stil olandez într-un cartier al Braşovului. Preţul unui apartament pleacă de la 43.000 de euro

Parcare închiriată cu 1.400 de lei pe an, într-un cartier din Braşov. Primăria a câştigat 4,45 milioane de lei din locurile de reşedinţă dintre blocuri

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite