Raluca Schneider le interzice doamnelor să rămână anonime

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Raluca Schneider se identifică  cu brandul „Vietato“
Raluca Schneider se identifică cu brandul „Vietato“

La numai 25 de ani deţine un brand cunoscut de doamnele cu stil şi crează  ţinute menite să spargă  barierele vestimentare.

Raluca Schneider se identifică  cu brandul „Vietato". Tânăra braşoveancă a început în urmă cu câţiva ani să creeze rochii de seară, ieşite din tipare, şi a ajuns în scurt timp să îşi prezinte colecţiile pe cele mai cunoscute scene.

Povestea brandului de succes a început să se înfiripe în 2006. Tânăra se afla în Italia, unde a luat parte la mai multe prezentări de modă. „Spre exasperarea mea, peste tot dădeam de semnul pe care scria «Vietato Fumare», adică «Fumatul Interzis».

Am jurat atunci că dacă voi avea vreodată un atelier, îl voi numi Vietato", îşi aminteşte designerul. În iarna aceluiaşi an, tânăra îşi deschidea un magazin care purta acest nume.

Raluca şi-a făcut prima colecţie la o croitoreasă din Braşov. „La recomandarea lui Cătălin Botezatu, am mers cu colecţia la Fashion Week, în Bucureşti.

Acolo am fost nominalizată la secţiunea «cei mai buni tineri designeri», lucru care a însemnat enorm pentru mine", povesteşte braşoveanca.

Anacondă, în loc de şal

Raluca Schneider şi-a văzut visul cu ochii în 2007 când a reuşit să-şi înfiinţeze propriul atelier. Creaţiile Vietato, născute aici, au şocat prin îndrăzneală  şi non-conformism.

„Îmi plac foarte mult accesoriile. Cred că pantofii, brăţările şi cerceii au un rol foarte important în ţinută. Pot schimba cu totul aspectul unei rochii. O combinaţie interesantă poate transforma înfăţişarea unei persoane. Tocmai de aceea am folosit într-una dintre prezentări o anacondă de câţiva metri", spune tânăra.

Rochie neagră  de mireasă

Raluca Scneider a avut curajul de a aduce pe scenă românească şi prima rochie de mireasă  neagră. Creaţia a fost apreciată de criticii de modă.

 „Sunt şi femei care vor să fie altfel. Încerc să le dau idei, care mă inspiră pe mine şi care le reprezintă pe ele. Există cliente care îşi aleg o poză de pe net şi doresc ca rochia să fie identică cu respectivul model.

Eu încerc să le fac să înţeleagă că putem să facem mai mult de atât, putem să creem o rochie unicat, care să se potrivească personalităţii şi corpului celei care urmează să o poarte", a declarat designerul.

Raluca Scneider se mândreşte cu creaţiile sale care înfrâng mentalităţi şi bariere.

 „Îmi amintesc de o rochie de mireasă pe care am făcut-o. A avut fulgi, pietre, volane, guler regesc, a fost o nebunie. Am fost foarte încântată de ce a ieşit şi cred că şi mireasa a fost mulţumită", a spus designerul. 

Intrebari si raspunsuri 

Cât de greu este să creezi pentru femei?

Este foarte greu să lucrezi cu femeile. Şi nu pentru că sunt pretenţioase, ci pentru că  multe dintre ele se tem să iasă din tipare. O rochie, făcută  special pentru o anumită femeie, o poate individualiza şi o poate scoate din anonimat. Numai că, multe femei sunt reticente şi se lasă  cu greu convinse să poarte şi altceva decât erau obişnuite.

Cât de bine se câştigă din designul vestimentar?

Nu se câştigă enorm, însă se câştigă suficient încât să poţi trăi din asta. Contează mult să-ţi câştigi un tip de clientelă, pe care apoi să-l rafinezi şi să-l educi. La un atelier din aceeaşi categorie cu Vietato, n-o să fie niciodată îngrămădeală. Aici vor veni în primul rând femeile care sunt sătule de îmbrăcămintea produsă pe bandă rulantă.

Ce-i place

„Îmi place vara şi căldura. Cred acest lucru se explică şi prin faptul că sunt Rac. Ador să facem câte un grătar în curtea casei şi să îmi petrec cât mai mult timp în curte. Avem mii de trandafiri, iar vara toată curtea devine o splendoare"

Ce nu-i place

„Nu-mi place peştele. Nu-mi place nici ca vietate. Şi nu-mi plac ipocriţii, oamenii care nu reuşesc sau nu vor să se afişeze aşa cum sunt. Zilnic mă întâlnesc cu astfel de oameni, din păcate. Aceştia ar trebui să ştie că ipocrizia este uşor de depistat".

Profil

Născută. 8 iulie 1984, Braşov

Studii. Şcoala Populară de Artă  Braşov, secţia Design

Familie. Căsătorită

Pentru ultimele noutăţi din braşov, click pe poza de mai jos!

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite