Protocol între Consiliul Judeţean Braşov, Romatsa şi Autoritatea Aeronautică Civilă pentru realizarea Aeroportului.  Termenul rămâne 2020

Protocol între Consiliul Judeţean Braşov, Romatsa şi
Autoritatea Aeronautică Civilă pentru realizarea Aeroportului.  Termenul
rămâne 2020

Pista Aeroportului stă nefolosită de patru ani.

Preşedintele Consiliului Judeţean  Braşov s-a întâllnit cu reprezentanţii Romasta şi cei ai Autorităţii Aeronautice Civilă Române pentru a stabili care sunt paşii de urmat în vederea realizării Aeroportului Braşov.

Ştiri pe aceeaşi temă

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, şi coordonatorul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG), Alexandru Anghel, s-au întâlnit ieri, la Bucureşti, cu factorii de decizie ai Autorităţii Aeronautice Civilă Române (AACR) şi ai Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA, cu care au discutat pentru a identifica soluţiile cele mai potrivite de continuare a proiectului în ideea obţinerii certificării aeroportului şi a achiziţionării echipamentelor necesare radionavigaţiei şi dirijării traficului aerian.

„Acesta este primul aeroport care se construieşte de la zero în România, în ultimii 50 de ani. Proiectul este asumat de Consiliul Judeţean Braşov, iar în momentul în care îl vom finaliza, dorim să-l dăm în folosinţă şi să-l operăm chiar de a doua zi. Tocmai de aceea, fiecare instituţie cu atribuţii în ceea ce priveşte transportul aerian din România trebuie să formeze personal care să ne fie alocat, trebuie să ia în considerare obiectivul nostru atunci când îşi alcătuieşte bugetul şi să ne comunice care sunt echipamentele de care avem nevoie pe toate componentele de activitate aeriană, astfel încât la mijlocul anului 2020 să putem adăuga Braşovul pe lista aeroporturilor deschise traficului aerian de călători”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Concluzia întâlnirii a fost încheierea unui protocol între Autoritatea Aeronautică Civilă Română, ROMATSA şi Consiliul Judeţean Braşov, act care va fi semnat cel mai probabil la Braşov, în perioada imediat următoare. Totodată, în urma graficului de executie a aeroportului pe care CJ îl va transmite celor două autorităţi, fiecare entitate semnatară a protocolului îşi va asuma responsabilităţile în proiect.  

Licitaţie în derulare

În privinţa licitaţiei pentru realizarea suprafeţelor de mişcare de la aeroport, aflată în derulare la Consiliul Judeţean Braşov, aceasta a trecut de etapa evaluării tehnice a ofertelor, fiind în faza solicitării clarificărilor pentru evaluarea financiară. „Ofertele sunt extrem de voluminoase, vorbim de documentaţii de câte 500 de pagini şi de aceea etapa de evaluare durează atât de mult. Noi sperăm să definitivăm procedura în cel mai scurt timp şi să comunicăm rezultatul în cursul lunii mai. În acelaşi timp, lucrăm la caietele de sarcini pentru proiectarea şi execuţia celorlalte componente ale aeroportului. În cazul terminalului vom licita mai întâi proiectarea, pentru a avea proiectul tehnic gata, şi ulterior vom scoate la licitaţie execuţia, deoarece vrem să acordăm o atenţie deosebită design-ului, dar şi elementelor care ţin de fluxul de pasageri şi de securitate. Vrem să facem totul corect de la bun început, ca să nu avem surprize de niciun fel”, a mai spus Adrian Veştea. 

În acest moment la Aeroportul Braşov a fost realizată doar pista şi gardul care împrejmuieşte terenul. Nu s-a mai lucrat de patru ani. Potrivit devizului general întocmit de SC IPTANA SA, valoarea investiţiei cu tot cu TVA este de 57.505.600 euro. Această sumă este necesară pentru terminalul de pasageri de 3.600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri şi alte lucrările necesare finalizării investiţiei, cum ar fi căile de rulare, gardul, porţile şi toate drumurile din interiorul suprafeţei aeroportului. Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul arată că în primul an de funcţionare ar avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-au depăşi un milion de pasageri. 



 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: