O tânără vrea să salveze Gara Braşov. Clădirea nu a mai fost reabilitată în întregime de acum 30 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihaela Mariş vrea să schimbe faţa gării din Braşov. FOTOAndrei Paul.
Mihaela Mariş vrea să schimbe faţa gării din Braşov. FOTOAndrei Paul.

Mihaela Mariş vrea să reuşească ce nu au reuşit autorităţile până acum. Să obţină reabilitarea Gării Braşov. A iniţiat o petiţie care a strâns deja peste 2000 de semnături şi a trimis adrese la toate instituţiile implicate în această situaţie.

Gara Braşov aparţine de Ministerul Transporturilor, dar în ultimii 30 ani nu a fost o prioritate şi nu s-au făcut investiţii într-o reparaţie capitală. Primăria a dorit să preia Gara în administrare pentru a o reabilita, dar Ministerul Transporturilor nu a vrut să o cedeze. De fiecare dată când Primăria s-a oferit să o preia după ce turiştii făceau reclamaţii aici, neştiind a cui e gara, s-a izbit de un refuz al CFR. 

Mihaela Mariş s-a săturat să aştepte o decizie a Ministerul Transporturilor şi a iniţiată o petiţie pentru salvarea Gării Braşov, petiţie care a adunat deja peste 2.000 de semnături. Braşovenii sunt aşteptăţi să se alăture demersului şi să semneze petiţia intitulată sugestiv „Şi gara Braşov poate fi de poveste“.

„Milităm pentru ca Gara Braşov să intre proprietatea municipalităţii pentru a putea fi reabilitată, renovată, cu un design modern care să releve atmosfera oraşului. O gară europeană. Considerat oraş de poveste, capitala verde a ţării, oraş care găzduieşte evenimente sportive europene şi care aduce mii de turişti anual, Braşovul este un municipiu care a continuat să se dezvolte şi modernizeze. Ceea ce a rămas neschimbat este poarta pe care scrie „Bun venit“ pentru mulţi turişti, Gara. Îmbibată de mizerie, nesiguranţă şi întuneric, gara se evidenţiază din ce în ce mai mult, având în vedere că infrastructura nu permite un aeroport“, spune Mihaela Mariş.

Doar o confirmare de primire de la Ministerul Transporturilor

Tânăra spune că nu va renunţa până când nu va obţine o rezolvare a situaţiei, chiar dacă din decembrie şi până acum de la Ministerul Transporturilor a primit doar o confirmare de primire. 

„S-au strâns până acum 2.000 de semnături, iar acţiunea continuă. De asemenea, am trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor, în care iniţiatorii cer ministerului fie să îşi asume reabilitarea, fie să cedeze gara Primăriei Braşov, care să realizeze aceste lucrări. Am format deja echipe de lucru, formate din voluntari, care au alcătuit un plan de iniţiativă şi intervenţie în legătură cu rezolvarea problemei oamenilor fără adăpost care populează gara şi spaţiul adiacent. Nu voi renunţa până când această situaţie nu va fi rezolvată“, a declarat Mihaela Mariş, iniţiatoarea petiţiei pentru reabilitarea Gării Braşov.

Tânăra a mers şi mai departe şi a discutat deja cu elevii de la Liceul de Artă, dar şi cu arhitecţi care să vină cu o nouă viziune asupra modului în care ar trebui să arate Gara, care este o poartă de intrare în oraş. 

Gara arată ca pe vremea comuniştilor

În Gară, mizeria este la ordinea zilei. Hârtii aruncate peste tot, pereţii scorojiţi, geamuri lipsă, scaune rupte, toalete insalubre, mirosul insuportabil în pasajul subteran. Restaurantele din Gară au fost amendate de mai multe ori pentru probleme de igienă.

Actriţa Oana Pellea a vizitat Braşovul a fost şi ea şocată de Gara Braşov. Şi-a scris părerea pe pagina ei de Facebook, dar nu a ştiut că Primăria nu are nicio putere să cureţe zona. „Braşovul este un oras curat. Totuşi, gara din Braşov este o mizerie, o ruşine, inadmisibil! Am avut senzaţia că sunt acum 30 de ani… inadmisibil! Domnule primar, vă pot ajuta cu ceva? Să facem totuşi ceva!”

Gara Braşov este una dintre cele mai aglomerate din ţară, fiind nod feroviar. Zilnic, prin gară trec 150 de trenuri care pleacă în ţară sau peste hotare. Gara ar avea însă nevoie de reparaţii majore, deoarece este primul lucru pe care îl văd turiştii când coboară din tren. Se ştie că prima impresie contează, degeaba oraşul e frumos, dacă poarta de intrare e ruginită.

Gara Braşov are şi o istorie bogată şi a făcut parte din revoluţionarea mersului cu trenul. Primul tren pe linie electrificată a trecut pe aici, deci gara ar putea fi şi obiectiv turistic dacă ar arăta aşa cum trebuie.

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite