Gafă de proporţii în masterplanul de transport al României. Guvernanţii au uitat în ce an suntem

Gafă de
proporţii în masterplanul de transport al României. Guvernanţii au uitat în ce
an suntem

Doar pista aeroportului este finalizată în acest moment. FOTOArhivă.

În Master Planul de Transport trimis comisiei europene spre avizare arată că aeroportul de la Braşov este deschis. Asta dacă aleşii nu au uitat în ce an suntem.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un paragraf arată că aeroportul este deja funcţional. S-a început, de asemenea, construcţia noului aeroport internaţional Braşov-Ghimbav. Noua pistă, destinată să primească aeronave de cursă de dimensiuni medii va avea o lungime de 2.820 m şi 45 de metri lăţime. Deschiderea aeroportului este de natură să sporească potenţialul de investiţii în zonă, în special în industria turismului, precum şi noi oportunităţi de dezvoltare pentru companiile mici şi mijlocii. Aeroportul este programat să se deschidă la sfârşitul anului 2014/începutul anului 2015”, se arată în masterplanul de transport citat de bizbrasov.ro.

Pe teren situaţia stă altfel. Pista de 17 milioane de euro este gata, dar nu sunt bani pentru terminaliul care va costa 30 de milioane de euro. Toată lumea, inclusiv premierul Victor Ponta anunţă srpijin pentru aeroport, dar în realitate nu se mişcă nimic.

Aeroportul va fi profitabil

Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: