Efectele perverse ale reclamelor asupra creierului. „Au impact psihologic mai ales asupra persoanelor nesigure“

Efectele perverse ale reclamelor asupra creierului. „Au impact psihologic mai ales asupra persoanelor nesigure“

Reclamele au un puternic efect asupra creierului FOTO Shuttersrock

Specialiştii care lucrează în industria publicităţii folosesc tehnici extrem de rafinate pentru a eficientiza la maximum mesajele de promovare ale unor anumite produse.

Ştiri pe aceeaşi temă

Multe companii mizează pe ideea de familie. „Să avem o familie fericită este dorinţa fiecăruia dintre noi. De aceea, în multe reclame, de la produse alimentare şi până la decoraţiuni pentru casă vedem familii care sunt fericite că folosesc un anumit produs. O astfel de reclamă crează impresia că totul ne poate merge bine în familie dacă-l folosim şi avem tendinţa să-l cumpărăm. Reclamele la alimente în care sunt şi copii ne dau încredere că produsul este bun, mai ales dacă îi vedem pe micii actori cum le mănâncă cu poftă“, spune psihologul Ana Maria Ruşizan.

Reclamele la diferite produse de înfrumuseţare, la suplimente alimentare şi tot ce ţine de un look extraordinar sunt foarte bine gândite. „În astfel de tipuri de reclame se folosesc de obicei actori, sportivi, persoane celebre în care lumea are încredere. O astfel de persoană ne poate convinge să cumpărăm produsul mai repede decât o persoană care arată foarte bine, dar este una total necunoscută. De asemenea, imaginile cu transformări spectaculoase după consumarea unui produs au un impact psihologic, mai ales asupra persoanelor nesigure care ar face orice pentru a căpăta puţină încredere“, mai spune psihologul.

Reclamele la tot felul de gadget-uri, maşini sau orice fel de produse destinate adolescenţilor au tendinţa să arate că orice este posibil. „Am văzut reclame la anumite autoturisme care ne fac să avem succes. Acest tip de publicitate are tendinţa să ne manipuleze că un anumit produs ne dă ideea de putere. La fel se procedează şi în cazul produselor care au ca şi target adolescenţi. În majoritatea se mizează pe ideea de cool. Dacă cumperi acest produs de exemplu, vei fi cel mai tare, toată lumea te va admira. Este o strategie care prinde foarte bine la tineri“, mai spune specialistul.

Strategia promoţiilor

Promoţiile pe care le vedem la televizor sau afişate în magazine au şi ele un impact puternic. „Psihicul reacţionează atunci când vedem că anumite produse sunt la reduceri. Avem tendinţa să le cumpărăm doar pentru că pe o etichetă mare scrie 80-90% reducere. Aşa ne putem alege cu lucruri de care nu avem nevoie. Este strategia perfectă deoarece avem impresia că facem o afacere foarte bună şi că trebuie să profităm de ocazie. Credem chiar că magazinul ne face nouă o favoare, deşi în realitate nu este aşa“, mai spune psihologul.

Nici modul în care sunt aşezate produsele în magazin nu este întâmplător. „Firmele dau sume importante pe ce se numeşte taxa de raft. O poziţionare bună a mărfii înseamnă automat vânzări mai mari. Produsele care sunt aşezate la nivelul ochilor, la marginea culoarelor, care sunt cât mai vizibile se vor vinde mai bine“, mai spune specialistul. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările