Drumul spre Poiana Braşov, în pericol: risc de surpare

Drumul
spre Poiana Braşov, în pericol: risc de surpare

Drumul Poienii are o vechime de peste 50 de ani. FOTOVictor Silaghi

Drumul care duce spre Poiana Braşov are nevoie de consolidări, după ce au fost descoperite fisuri în zidurile de sprijin şi există risc de surpare în unele zone. Primăria face o expertiză care va determina exact cât de grave sunt problemele.

Ştiri pe aceeaşi temă

Probleme pe Drumul Poienii sunt la două porţiuni. Prima este situată la intersecţia Warthe cu strada Spătar Nicolae Milescu. Aici s-au descoperit fisuri la zidul de sprijin. Acesta are 60 de metri şi o înălţime de 7 metri. Probleme au fost semnalate de Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă. Eroziunea este destul de serioasă şi din această cauză zidul de prijin a devenit instabil.

Tot pe Drumul Poienii au mai fost descoperite, tot anul acesta, probleme pe porţinea de drum care se intersectează cu strada Crişan. Zidul de sprijin din această zonă are 55 de metri şi o înălţime ce variază de la 2 metri la 6 metri. Şi aici zidul este instabil şi s-a deplasat deja cu 25 centimetri în zonele superioare. 

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Braşov, în ambele cazuri este nevoie rapid de consolidări, trebuie înlocuite balustradele de beton, dar şi amenajarea unor canalizări pluviale şi a unor sisteme de drenaj pentru ca eroziunile să nu se mai repete. 

Primăria a lansat deja licitaţia pentru efectuarea unei expertize care să arate cât de gravă este situaţia, dar şi care vor fi costurile pentru consolidări. Conform documentaţiei postate pe Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), ofertele pot fi depuse până în data de 5 martie, iar perioada în care trebuie finalizate expertizele este de 60 de zile. Primăria intenţionează ca la vară să execute deja lucrările de consolidare. Expertiza va costa 100.000 de lei.

Şosea în premieră naţională

Drumul care duce spre staţiunea Poiana Braşov este unul intens circulat şi a fost construit acum mai bine de 50 de ani. Construcţia drumului a început la sfârşitul anului 1962, iar lucrările au fost executate de Întreprinderea de Construcţii Transporturi Braşov. Lucrările majore au durat doi ani, iar pe 19 decembrie 1964 şoseaua a fost inaugurată.

S-a lucrat din două direcţii: de jos din zona Warthe şi de sus din Poiana Mică. Nici iarna nu s-au oprit lucrările. Pe lângă muncitorii cu experienţă, la drum au făcut voluntariat chiar şi elevii din Braşov. Drumul a fost considerat o premieră la acea vreme, datorită complexităţii lucrărilor şi pentru faptul că era o şosea cu preponderenţă montană. A fost nevoie de săpături în dealul Warthe, de consolidare a parapeţilor, de un calcul exact al curbelor şi serpetinelor pentru ca drumul să prezinte maximă siguranţă. Lucrările au fost executate perfect şi drumul a rezistat foarte bine în timp, dovadă că fisurile au apărut la mai bine de jumătate de secol de la construcţie.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: