Cazul micilor de la Odorheiu Secuiesc, închis de către Consiliul Împotriva Discriminării după un an de cercetări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov s-a autosesizat, în septembrie 2017, în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc pentru că nu vorbea limba maghiară.

Comisarii au făcut atunci o verificare la faţa locului, şi au constatat că fapta relatată este adevărată, fiind aplicată şi o sancţiune contravenţională, după cum a precizat Sorin Susanu, şeful CRPC Braşov.

La acea vreme şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat, anchetându-l pe şeful comisariatului pe motiv că ar fi discriminat etnia maghiară. După aproape un an de anchete, Susanu a fost achitat în acest dosar.

„De multe ori, unele autosesizări sunt cu semnul întrebării, fiindcă nu puteam vorbi de nici o discriminare din partea mea în acel caz. Am depus însă înscrisuri, am prezentat punctul meu de vedere la CNCD şi, într-un final, a fost dat şi verdictul, respectiv că nu mi s-a găsit nici un fel de culpă, astfel că nu a fost necesar să mai ajungem şi în instanţă”, a mai declarat Sorin Susanu.

În septembrie 2017, un vlogger din Cluj care se promovează sub numele „Miliţianul” a publicat un film trunchiat din care a reieşit că o vânzătoare de etnie maghiară angajată la un supermarket Kaufland din Odorheiu Secuiesc ar fi refuzat să-i servească o porţie de mici fiindcă nu i s-ar fi adresat în limba maghiară. Imaginile arată că vânzătoarea i-a dat banii înapoi, dar investigaţiile ulterioare au reliefat că bărbatul a fost peste măsură de insistent şi a făcut tot posibilul s-o irite pe femeie.

Mai multe detalii despre scandalul micilor pe linkul de mai jos:

VIDEO Kaufland, amendat cu 10.000 de lei. Discriminare cu repetiţie la Odorheiu Secuiesc. Directorul OPC Braşov: „Nu e o excepţie”

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite