Braşov: Elicopterele Armatei Române, coşciuge cu palete

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 1990, elicopterele armatei au fost implicate în numeroase catastrofe aeriene. Cel mai des au fost implicate aparate de zbor autohtone de tip IAR 330 Puma.

Accidentele aeriene în care au fost implicate elicoptere au devenit destul de frecvente după anul 1990. În multe dintre acestea au fost implicate chiar elicoptere ale Ministerului Apărăii Naţionale.

CITEŞTE AICI DESPRE TRAGEDIA DE ASTĂZI DE LA FUNDATA

În 6 ianuarie 1994 un elicopter IAR-330 H, tip Puma, aparţinând unităţii de elicoptere de la Tuzla, unde cu mai puţin de o lună s-a produs o nouă tragedie aviatică, s-a prăbuşit la puţin timp după decolare. Aparatul fusese solicitat de o familie pentru a transporta, de urgenţă, la Bucuresti, un bărbat care avea nevoie de implantarea unui simulator cardiac. O asistentă medicală, bolnavul, doi membri din familia acestuia, împreună cu pilotul şi copilotul, şi-au pierdut viaţa.

În 2001, la jumătatea lunii august, un elicopter militar IAR 330 Puma Socat cu trei oameni la bord s-a prăbuşit de la 50 de metri înălţime, în localitatea dâmboviţeană Boteni. Accidentul s-a produs în timpul unui zbor de antrenament, iar aparatul a căzut chiar în curtea Bazei 61 Aeriene Titu. Toate persoanele aflate la bord au fost rănite în accident.

A ajuns în lacul de acumulare

Un elicopter militar de tip IAR 330 PUMA s-a prăuşit lângă Medgidia pe 7 aprilie 2003 . Aparatul, aparţinând Bazei Aeriene 57 Mihail Kogalniceanu, se întorcea după o misiune de transport de materiale şi nu avea la bord armament sau muniţie. Echipajul era format din trei persoane: doi piloţi şi un mecanic de bord.

Pe 24 octombrie 2006 în jurul orei 13.30, un elicopter de la Baza 90 Transport Aerian, din Bucureşti, s-a prăbuşit în lacul de acumulare de la Goleşti, judeţul Argeş. Aparatul executa un zbor de instrucţie, iar echipajul era compus din trei persoane, doi piloţi şi un mecanic de bord. Toţi cei trei pasageri au murit.

De asemenea, şi ziua de 19 octombrie 2007 a fost una neagră pentru aviaţia din România. Un elicopter de tip IAR s-a prăbuşit şi a luat foc în apropierea localităţii Berteşti, din judeţul Ialomiţa. Aparatul aparţinea însă, unei firme private din Moara Vlăsiei. Cele două persoane aflate la bord au decedat.

Retrase temporar de la zbor

Elicopterele IAR 330-PUMA  SOCAT au fost oprite temporar de la zbor, în urma accidentului aerian din după-amiaza zilei de 7 noiembrie 2007, când un astfel de aparat de zbor s-a prăbuşit la Ungheni, judeţul Argeş. Toţi cei trei membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa, în urma prăbuşirii, elicopterul fiind cuprins de flăcări, iar pompierii reuşind să stingă incendiul în aproximativ o oră.

În conformitate cu reglementările în vigoare, în cazul producerii unor catastrofe aviatice, activitaţile de zbor cu aparatele de acelaşi tip ca şi cel implicat se întrerup până la stabilirea cauzelor care au generat respectivele evenimente. În cazul identificarii unor cauze tehnice, toate celelalte aeronave vor fi verificate pentru înlăturarea acestora, iar  în situaţia în care comisia stabileşte ca şi cauză a accidentului, eroarea umană, zborurile se reiau imediat. 

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite