Epopeea Ocolitoarei Braşovului continuă. Au trecut 14 ani de la începerea primelor lucrări, iar şoseaua tot nu este gata.

Epopeea Ocolitoarei Braşovului continuă. Au trecut 14 ani de la începerea
primelor lucrări, iar şoseaua tot nu este gata.

Lucrările la Tronsonul I au fost sistate. FOTOArhivă.

Construcţia centurii Braşovului este în administrarea CNADNR. Lucrările au fost întârziate de mai multe ori din lipsa banilor, iar acum firma Alpine care contruia tronsonul I a intrat în insolvenţă. Cum era de aşteptat şi lucrările au fost stopate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tornsonul I.  Totul este acum oprit deoare firma austriacă Alpine, care efectua lucrarea a intrat în insolvenţă. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei. Contractul cu compania Alpine a fost reziliat, iar acum se caută un nou constructor. Cum procedurile sunt anevoiase mai avem de aşteptat până la finalizarea acestui tronson.

 „Mai sunt de executat lucrări la suprastructura drumului, a podurilor, amenajarea nodurilor rutiere, dar şi lucrările de semnalizare şi marcaje rutiere”, au precizat reprezentanţii Companiei de Drumuri pentru cotidianul „Bună Ziua, Braşov!”.

Tronsonul III, finalizat în proporţie de 90%

Chiar dacă în martie 2013, CNADRN avansa luna iulie pentru deschiderea traficului pe tronsonul III (DN 13 – DN 1 spre Ghimbav), conform precizărilor oficialilor companiei, traficul se va deschide abia în luna septembrie a acestui an pe cei 6,3 km de şosea, care sunt proiectaţi pentru circulaţie în regim de autostradă. „Lucrările sunt executate în proporţie de 90%. Mai este de executat montarea parapeţilor de protecţie laterali, executarea semnalizării rutiere şi finalizarea lucrărilor de artă”, a precizat directorul CNADRN Mircea Pop, în răspunsul adresat cotidianului „Bună Ziua, Braşov!”.

Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti, mai scrie Buza Ziua Braşov.

Pe aceeaşi temă

Braşovul va avea Tranfăgăraşul său

Vom circula pe patru benzi spre Târgu Mureş până la finele anului

Drumul Ruşinii va fi reparat pe credit

Braşovul se mută în subteran Edillii au în plan mai multe pasaje şi parcări

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: