60 de milioane de lei pentru finalizarea Ocolitoarei Braşovului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La centura Braşovului se lucrează de 14 ani, FOTOArhivă.
La centura Braşovului se lucrează de 14 ani, FOTOArhivă.

Ministrul Dan Şova a afirmat în cadrul dezbaterilor pentru bugetul de anul viitor că suma a fost deja aprobată pentru centura Braşovului. Chiar şi aşa lucrările nu se pot finaliza în 2014 deoarece procedurile de licitaţie pentru lucrări nu sunt încheiate.

Construcţia centurii Braşovului este în administrarea CNADNR. Lucrările au fost întârziate de mai multe ori din lipsa banilor, iar acum firma Alpine care contruia tronsonul I a intrat în insolvenţă. Cum era de aşteptat şi lucrările au fost stopate, iar licitaţia reluată. Construcţia Ocolitoarei Braşovului a început acum 14 ani. Doar tronsonul II este finalizat.

Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tornsonul I.  Lucrurile s-au complicat după ce firma austriacă responsabilă de construcţie a dat faliment. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei. Contractul cu compania Alpine a fost reziliat, iar acum se caută un nou constructor.

Tronsonul III, finalizat în proporţie de 90%

Chiar dacă în martie 2013, CNADRN avansa luna iulie pentru deschiderea traficului pe tronsonul III (DN 13 – DN 1 spre Ghimbav), conform precizărilor oficialilor companiei, tronsonul nu a fost inaugurat. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti.

Pe aceeaşi temă

Braşovul va avea Tranfăgăraşul său

Drumul Ruşinii va fi reparat pe credit

Braşovul se mută în subteran Edillii au în plan mai multe pasaje şi parcări

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite