22 de milioane de lei pentru întreţinerea Drumurilor Naţionale. Drumul Ruşinii şi drumul dintre Râşnov şi Bran nu sunt în plan pentru reparaţii capitale

22 de milioane de lei pentru
întreţinerea Drumurilor Naţionale. Drumul Ruşinii şi drumul dintre Râşnov şi
Bran nu sunt în plan pentru reparaţii capitale

Drumul dintre Râşnov şi Bran este plin de gropi, iar şoferii riscă să îli rupă maşinile.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) organizează licitaţie pentru întreţinerea drumurilor naţionale din Braşov. Deşi este nevoie de reparaţii capital la cel puţin trei drumuri importante care sunt praf, anul acesta se pare că nu sunt bani.

Ştiri pe aceeaşi temă

CNADNR este gata să plătească 21,8 de milioane de lei pentru ca drumurile naţionale din Braşov să fie întreţinute vara timp de doi ani 2015 şi 2016. Compania de drumuri caută o firmă care să execute toate lucrările de întreţinere. Braşov este traversat de 10 drumuri naţionale, lungimea totală a acestora fiind de 420,862 de kilometri. Cel mai lung este DN 1, care pe teritoriul judeţului Braşov are peste 123 de kilometri. Ofertele sunt aşteptate până pe 11 mai.

În timp ce CNADNR are bani doar pentru întreţinere, trei porţiuni de drum naţional din Braşov sunt praf, iar gropile nici măcar nu pot fi ocolite. Două dintre ele sunt printre cele mai circulate.

DN 73 care duce la Râşnov şi apoi la Bran este un adevărat test pentru şoferi şi ruşinea judeţului Braşov. Este plin de gropi şi de multe ori şoferii fac slalom pe contrasens pentru a le putea ocoli. Acest drum este o piatră de moară şi pentru Bran, o localitatea vizitată în fiecare weekend de mii de turişti. Branul a ratat de două ori obţinerea titulaturii de staţiune de interes naţional din cauza drumului.

Toate guvernele din ultimii şase ani au promis repararea drumului. S-a organizat şi o licitaţie în 2011, s-a desemnat contructorul şi s-a stabilit că reabilitarea drumului costă 275 de milioane de lei. Banii nu au mai fost însă alocaţi de la bugetul de stat, dar s-a promis o nouă licitaţie pentru 2014. Acest lucru nu s-a întâmplat deoare documentaţia tehnică a expirat. Anul acesta, CNADNR a reluat procedurile pentru reabilitarea şoselei, însă deocamdată s-au făcut lucrări doar în judeţul Argeş.

Porţiunea de DN1 care traversează municipiul Făgăraş este aproape distrusă. Problemele au început acum mai bine de 10 ani.  În 2004, Ministerul Transporturilor a preluat de la Primărie acest drum pentru a-l reabilita complet, S-au investit atunci 54 de miliarde de lei vechi, dar niciodată nu s-a făcut o reparaţie capitală. Când s-a săturat de drum, în 2009, Ministerul Transporturilor a vrut să-l dea înapoi la Primărie, iar situaţia s-a tranşat în instanţă după un proces care a mai durat câţiva ani. Acum drumul a ajuns iar la Primărie, dar repararea sa costă 84 de miliarde de lei vechi, cât bugetul municipiului pe un an. Edilii din Făgăraş au anunţat că din lipsa fondurilor anul acesta vor face doar mici plombări în valoare de 1,1 milioane de lei. Dacă peste vară gropile vor fi poate astupate, anul viitor la primăvară vor răsări şi mai multe cratere.

Nicio reparaţie la Drumul Ruşinii

Drumul Ruşinii, Şercaia-Hoghiz este cel mai prost drum din judeţul Braşov. Leagă două drumuri euroepene şi este singura cale de acces pentru 15 localităţi din zonă. În plus va fi bretea de legătură pentru Autostrada Braşov-Borş. Drumul are o lungime de 25 de kilometri. Este într-o stare deplorabilă, nu are fundaţie, iar şoferii nu au cum să ocolească gropile. Toată şoseaua este plină de cratere. Compania Lafarge care exploatează drumul a fost de acord că contribuie cu materiale pentru repararea drumului, dar nu să îl repare pe cheltuială proprie. Asta deşi drumul a fost în mare parte distrus de autovehiculele de mare tonaj care circulă spre fabrica de Hoghiz. Investiţia în repararea lui se ridică la 22 de milioane de euro.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: