Podul de tramvaie de la Brăiliţa s-a fisurat pe la margini, la doar un an de la reabilitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inaugurat în urmă cu doar un an de zile, după ce a trecut printr-un proces de reabilitare care a durat mult mai mult decât fusese prevăzut iniţial, podul de tramvaie care face legătura dintre zona centrală a municipiului Brăila şi cartierele Brăiliţa, Progresul şi Vidin a început deja să prezinte deficienţe tehnice de execuţie.

Dat în folosinţă în vara anului 2013, podul se confruntă în prezent cu câteva crăpături apărute pe lateral şi la îmbinarea cu malul de pământ pe care este aşezat. Pentru a fi mascate, câteva dintre aceste fisuri au fost deja acoperite cu un strat de tencuială, probabil de către constructor. Mai există, însă, fisuri care încă mai sunt vizibile.

Primăria Brăila dă asigurări că problemele sunt doar de ordin estetic şi că structura de rezistenţă a construcţiei nu este afectată absolut deloc. "Din câte ştiu eu, fisurile au apărut doar pe partea laterală, pe malul întărit cu beton. Podul propriu-zis nu are nimic, se poate trece cu tramvaiul peste el fără nicio problemă. A fost notificat constructorul pentru acoperirea fisurilor respective. Trebuie să facă acest lucru pe cheltuiala lui, iar dacă nu se conformează o facem noi, cu banii existenţi în fondul de garanţie a lucrării", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu.

Podul de tramvaie a fost repus în funcţiune în luna iulie 2013, deşi acest lucru ar fi trebuit să se întâmple în primăvara anului 2012. Reabilitarea căii de rulare a acestui pod a fost prinsă în proiectul de reabilitare a unei importante artere rutiere din municipiul Brăila - Calea Galaţi, pe tronsonul cuprins între intersecţiile cu bulevardul Dorobanţi şi strada Mircea Mălăeru.

Iniţial, ar fi trebuit reabilitate doar calea de rulare a podului dar, când a început lucrările, constructorul a observat că există probleme cu fundaţia şi pilonii de susţinere. În acest context, a trebuit întocmit un alt proiect, pentru refacerea infrastructurii. Acesta nu a putut fi executat cu banii din fondurile europene destinate reabilitării Căii Galaţi, astfel că Primăria a trebuit să aloce bani de la bugetul local - 1,7 milioane de lei - şi să organizeze o nouă licitaţie pentru desemnarea unui constructor care să se ocupe doar de această lucrare.

Firma câştigătoare, "Teloxim Con", este "înrudită" cu "Tehnologica Radion" - cea care a reabilitat Calea Galaţi - , ambele fiind patronate de omul de afaceri bucureştean Theo Berna, arestat recent ţntr-un caz de corupţie. În prezent, "Tehnologica Radion" se află în insolvenţă.

Citiţi şi

Cum dispare peste noapte gardul din fier al unui peron de tramvai de sub nasul Poliţiei Locale Sector 1

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite