Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, prima vizită oficială la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, prima vizită oficială la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Podul suspendat peste Dunăre

Minsitrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, va face sâmbătă, 4 decembrie, o vizită la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cea mai scumpă şi mai mare lucrare de infrastructură realizată în România, în ultimii 30 de ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Vă informăm că viceprim-ministrul, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu, va face o vizită de lucru în zona Galaţi – Brăila, sâmbătă, 4 decembrie 2021, în cadrul căreia va avea întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor locale şi societăţilor de construcţii care au lucrări pe raza judeţelor Galaţi şi Brăila. Tema fiind stadiul implementării proiectelor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe raza celor două judeţe”, a anunţat Biroul de Presă al Primăriei Galaţi.

Potrivit programului, între orele 12.00- 12.30, va vizita şantierul Podului peste Dunăre (cu oportunităţi foto/video), unde va avea loc conferinţa de presă între orele 12.30 – 13.00. Vor fi prezenţi şi europarlamentarii PSD, Mihai Tudose şi Dan Nica. 

După întâlnirea cu autorităţile locale din zona Galaţi – Brăila, la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii Galaţi, la ora 16.30, ministrul Grindeanu va susţine o declaraţie de presă.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre sunt realizate în proporţie de peste 50%. Sute de muncitori lucrează pe ambele maluri ale obiectivului care va fi cel mai mare pod din România şi al treilea din Europa. 
 
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul tulcean.
 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Vă recomandăm şi: 

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările