Mărirea TVA-ului pune vânzările de maşini pe butuci. Vezi aici ce spun cei mai importanţi dealeri auto din România, aflaţi la târgul de profil din Brăila

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dealerii spun că n-au vândut nicio maşină şi că vânzările s-au prăbuşit când s-a anunţat mărirea TVA-ului. În expoziţia auto de pe platoul din Piaţa Independeţei, principalii dealeri vin cu oferte care să contracareze efectele măririi TVA-ului, şi chiar dacă au menţinut preţurile, n-au vândut nimic.

Anul acesta vânzările de autoturisme noi sunt în pragul colapsului. Acest lucru îl spun la unison toţi dealerii. „La începutul anului vânzările au fost între inexistente şi subzistenţă”.

Imediat ce s-a demarat programul Rabla, vânzările au cunoscut un reviriment ca în anii de prosperitate. Am avut perioade în care am livrat şi 30 de autoturisme pe lună, ceea ce pentru noi este impresionant, dar acum...", ne-a spus Adrian Tărbuc, dealer Volkswagen-Audi.

Lovitură cu reducerile de salarii

„Am înregistrat însă o scădere a comenzilor odată cu începerea discuţiilor pe tema reducerilor salariale. Încercăm vă vedem ce metode noi, promoţionale, vom adopta pentru atragerea în continuare a clienţilor", ne-a mai spus Tărbuc.

La dealerul local al autoturismelor Renault-Nissan, măsurile luate au fost determinate tocmai pentru contracararea efectelor creşterii nivelului taxei pe valoare adăugată.

image

„A apărut chiar din data de 1 iulie o promoţie prin care, în fapt, preţul în euro al modelelor noastre nu s-a schimbat. Vorbim de preţul final, cu TVA. Oricum avem în permanenţă promoţii astfel încât să stimulăm vânzarea autoturismelor proprii, cu bătaie nu pe gama superioară, ci pe modelele mici şi medii, care în realitate sunt destinate oamenilor cu venituri relativ modeste", ne-a declarat reprezentantul Renault, Bogdan Bănică.

Aşa cum era de aşteptat, cel mai bine a mers până acum la vânzări modelul naţional Dacia. Inclusiv prin programul Rabla maşina fabricată la Mioveni ocupă de departe locul I în preferinţele celor care anul acesta şi-au achiziţionat un autoturism nou.

„Prin programul Rabla, un autoturism cu motor Diesel şi bine accesorizat care costă în jur de 8.500 de euro a ajuns să fie de fapt mai ieftin, de 6.000 euro. Cum clienţii au venit cu un avans de 3.000 de euro, a rămas de plătit o sumă de până la 300 lei, lunar. O sumă foarte accesibilă", ne-a declarat Ioana Popescu, reprezentantă vânzări Dacia.

Creşterea preţului este de 4,2 %, şi dealerii spun că această diferenţă de preţ pune presiune pe vânzări.

„Cui îi mai arde să-şi cumpere maşină pe vremea asta?! Nu vedeţi că vin firmele de leasing şi ridică maşinile oamenilor din faţa blocului?!", ne-a declarat Gheorghe Nicolae, „privitor".

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite