După sărbători, brăilenii cu restanţe ar putea rămâne fără apă la robinet. Măsura i-ar putea afecta şi pe cei bun-platnici, care stau în acelaşi bloc cu restanţierii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brăilenii care locuiesc la bloc ar putea avea surpriza neplăcută ca, la începutul anului viitor, după perioada sărbătorilor, să rămână fără apă la robinet, chiar dacă au plata la zi. Măsura ar putea fi luată de furnizorul de apă din municipiul Brăila, pentru recuperarea restanţelor existente la anumite asociaţii de locatari.

Conducerea operatorului local de apă-canal-epurare rămâne la convingerea că întreruperea apei către datornici este cea mai eficientă soluţie de a-şi recupera creanţele. Directorul Companiei de Utilităţi Publice (CUP) "Dunărea" Brăila, Mihail Chiriţă, a declarat, recent, în cadrul unei conferinţe de presă, că metoda, chiar dacă este ultima pe lista de priorităţi privind măsurile de recuperare, este singura care dă cu adevărat rezultat.

Din păcate, pentru că nu există contorizare individuală în blocurile brăilene, când se opreşte apa au de suferit inclusiv locatarii bun-platnici. În Brăila există asociaţii de proprietari care au adunat datorii foarte mari, care uneori sunt mai vechi de 3 ani de zile şi care se ridică, în unele cazuri, până la peste 3 miliarde de lei vechi.

Operatorul public a chemat în toamna acestui an, în luna octombrie mai precis, toate asociaţiile de proprietari cu restanţe la plata facturilor emise de CUP Dunărea pentru eşalonarea sumelor datorate. Tot în toamna acestui an, CUP Dunărea a lansat o ofertă privind contorizarea la nivel de apartament, către toate asociaţiile de proprietari interesate de această operaţiune. Directorul Mihail Chiriţă spune, însă, că până acum au solicitat astfel de servicii mai puţin de 2% dintre asociaţii.

"Din informaţiile pe care le am, ca urmare a solicitărilor de avize din partea asociaţiilor de proprietari care şi-au făcut contorizare individuală, sunt doar vreo 10 asociaţii din cele aproximativ 870 existente în municipiu. Şi nu costul unei astfel de lucrări ce revine fiecărui apartament este problema, pentru că acolo unde am făcut noi lucrările ne-am încadrat în promisiunea de cost, în sensul că întreprinderea nu şi-a propus să câştige nimic din aceste lucrări, dar nici să piardă", a spus Chiriţă.

Directorul CUP Dunărea susţine că, de fapt, administratorii şi preşedinţii de AP-uri s-ar opune acestei măsuri. "Noi n-am refuzat pe nimeni care a venit la noi şi a cerut contorizare. Ca o părere personală, pe care însă nu pot să o motivez, însă e bazată pe observaţii personale, nu numai de acum, ci de ani de zile, primii adversari ai contorizării individuale sunt domnii de la asociaţii", a adăugat Chiriţă, lăsând să se înţeleagă faptul că aceştia ar fi speriaţi de ideea că şi-ar pierde obiectul muncii şi, astfel, o sursă de venit, în condiţiile în care fiecare proprietar şi-ar plăti apa, gazele, salubritatea şi energia electrică direct către furnizori.

În cursul anului trecut, inclusiv în prag de Crăciun 2013, CUP Dunărea a procedat la debranşarea mai multor asociaţii de proprietari cu datorii mari la plata facturilor de apă-canal-epurare. Din păcate, măsura i-a afectat inclusiv pe proprietarii care nu au restanţe la plata apei.

Citiţi şi

Suferă de frig deşi nu au restanţe la întreţinere. În această situaţie se află locatarii bunplatnici din cartierul ANL Lacu Dulce

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite