Dilema CJ Brăila: a alocat de zece ori mai mulţi bani pentru modernizarea drumurilor judeţene dar s-ar putea să nu aibă cui să dea contractele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
După mulţi ani de subfinanţare, drumurile judeţene brăilene au ajuns într-o situaţie extrem de precară   FOTO Florentin Coman
După mulţi ani de subfinanţare, drumurile judeţene brăilene au ajuns într-o situaţie extrem de precară   FOTO Florentin Coman

Politica dusă de fostul baron al Brăilei, Bunea Stancu, în mandatul căruia s-a dezvoltat excesiv o singură firmă, „Tancrad „Galaţi, continuă să aibă repercursiuni grave în judeţ. Pentru anul în curs s-a alocat un buget de zece ori mai mare decât în anii precedenţi, pentru reabilitarea drumurilor judeţene brăilene. Problema e că nu prea se găsesc firme care să liciteze pentru preluarea acestor contracte.

Se întâmplă aşa deoarece „Tancrad” a rămas cam singura societate specializată pe construcţii drumuri, fiind la ora actuală suprasolicitată de lucrările pe care le are în derulare. O spune chiar actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Brăila, Ionel Epureanu. "Avem exemplul a ce se întâmplă în comunele brăilene. Mai toate comunele care au primit fonduri de investiţii în infrastructură, prin Ordonanţa 28, au contracte cu «Tancrad», iar unii primari se plâng că firma respectivă a cam început să eşaloneze lucrările, fiindcă e un volum prea mare de muncă", afirmă acesta.

Epureanu mai spune că, deocamdată, nu prea observă să fie prea mare bătaie pe contractele scoase la licitaţie de CJ, context în care s-ar putea ca unele lucrări să nu fie adjudecate, deşi există banii necesari pentru derularea lor. „Până acum nu resimt o concurenţă reală şi o bătaie pe aceste contracte. Ar fi păcat să nu consumăm suma alocată pentru că nu are cine să facă lucrările", declară Epureanu.

Deocamdată, însă, licitaţiile pentru sectoarele de drum judeţean care urmează să intre în reparaţii sau modernizări întârzie. Din cauza întocmirii greoaie a proiectelor tehnice şi a altor chestiuni birocratice, unele contracte vor fi scoase la licitaţie pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice spre sfârşitul acestei luni, altele abia în luna august.

Suma pusă la bătaie de CJ este de 50 milioane de lei, în condiţiile în care, până anul trecut, mai mult de 5 milioane nu se alocau pentru drumurile judeţene. Cu aceşti bani se speră ca, în acest an să fie puse la punct cel puţin 60 km de şosea, din totalul de 300 km care au nevoie urgentă de reparaţii.

Conducerea firmei „Tancrad” Galaţi respinge ideea că nu ar avea capacitatea de a prelua lucrările scoase la licitaţie de CJ Brăila. "Avem şi utilaje, şi oameni suficienţi pentru a ne ocupa de reparaţiile drumurilor judeţene. Mai ales în perioada asta, când proiectele mari, finanţate cu bani europeni, întârzie să apară, putem face faţă fără probleme lucrărilor scoase la licitaţie de Consiliul Judeţean.

Deocamdată, aşteptăm ca lucrările în cauză să fie scoase pe SEAP, că încă nu a apărut niciuna. Bineînţeles, ne-ar conveni mai mult lucrările de covor asfaltic, decât reparaţiile prin plombări, fiindcă una e să torni un strat de asfalt compact şi alta e să pui asfalt în sutele de gropi de pe un sector de drum. Oricum, noi avem suficiente utilaje şi suficienţi oameni pentru a ne înscrie la licitaţie pentru aceste lucrări", declară Lucian Stanciu, directorul executiv al "Tancrad".

Citiţi şi

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite