Cele mai ciudate reclamaţii făcute de brăileni la Protecţia Consumatorului. Cum a ajuns „cadaverina“ să contamineze toţi cartofii vânduţi în piaţa mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Brăila se adresează lunar zeci de brăileni care nu sunt mulţumiţi de produsele achiziţionate din comerţ. Unele dintre reclamaţii sunt pe cât de ciudate, pe atât de haioase.

Activitatea inspectorilor Protecţiei Consumatorului Brăila este extrem de serioasă însă de multe ori se întâmplă ca reclamaţiile concetăţenilor să îi facă să râdă cu gura până la urechi. Una dintre cele mai haioase reclamaţii de la Protecţia Consumatorului a fost a unui brăilean nemulţumit că “litrul de ulei nu are un kilogram”.

Brăileanul nu a vrut sub nici o formă să înţeleagă fenomenul densităţii, astfel că a plecat de la sediul OPC Brăila cu gândul că a fost “înşelat” de comerciantul de la care a cumpărat sticla de ulei.

Printre reclamaţiile haioase sau ciudate se numără şi cea a unui alt brăilean, care a mers la sediul OPC să reclame faptul că pe piaţă sunt vânduţi cartofi care sunt plantaţi peste morminte. Acesta a explicat inspectorilor OPC că a cumpărat cartofi de la Piaţa Mare din Brăila contaminaţi cu “cadaverină”. Brăileanul nu a făcut nici un test toxicologic şi vroia să demonstreze cele spuse prin “cuvântul lui de om”. “Pe cuvântul meu, ştiu sigur că legumele sunt plantate pe morminte” declara brăileanul în faţa inspectorilor OPC.

Alte reclamaţii ciudate

  • Punga de alune cu coajă are mai multă coajă decât alune.
  • Telefonul achiziţionat nu are instrucţiuni pe tastele numerice
  • A cumpărat paste de pix care nu scriau. Brăileanul s-a prezentat la sediul OPC cu ustensilele de scriere spunând că niciuna nu funcţionează însă atunci când au fost probate de inspectorii OPC s-a demostrat că toate scriau perfect.
  • Frigiderul nu funcţionează în condiţiile în care era depozitat la -10 grade Celsius.
  • Telefonul cumpărat cu sistem Android nu funcţionează la fel ca cel cu sistem Windows.

Dumitru Marta - comisar şef OJPC Brăila FOTO: Alina Tatu

image

„Primim fel şi fel de reclamaţii, însă noi încercăm să lămurim pe toată lumea. Vreau să transmit tuturor consumatorilor că, pentru a depune o reclamaţie trebuie să dovedească cu acte că a cumpărat produsul respectiv. Totodată reclamantul trebuie să se legitimeze. Sfătuiesc toţi consumatorii ca atunci când cumpără un produs să citească descrierea produsului, să se informeze în prealabil despre el, şi dacă este vorba de un produs electrocasnic , să ceară proba. În momentul în care s-a cerut proba şi s-a demonstrat că produsul este în stare bună de funcţionare, eventualele reclamaţii că televizorul avea ecranul spart când am ajuns cu el acasă, nu mai sunt luate în seamă. Când se pleacă cu produsul din magazin, responsabilitatea revine consumatorului. În acelaşi timp, citiţi eticheta produselor alimentare iar în primul rând trebuie să vă uitaţi la termenul de valabilitate. Dumneavoastră decideţi ce cumpăraţi” a explicat Dumitru Marta, comisar şef al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Brăila.

Vă recomandăm şi 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite