Care sunt paşii de urmat dacă aţi primit produse defecte sau deteriorate în urma unei achiziţii online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: arhivă Adevărul
Foto: arhivă Adevărul

Atunci când alegeţi să faceţi cumpărături online, vă asumaţi riscul de a vă confrunta cu o serie de neplăceri, chiar dacă vă luaţi măsuri de precauţie şi alegeţi site-uri de pe care aţi mai făcut achiziţii.

Multe persoane care îşi fac cumpărăturile online, au avut neplăcuta surpriză de a primi produse defecte sau deteriorate, alte produse decât cele comandate sau nu le-au mai fost livrate deloc bunurile pentru care au plătit. De aceea, este foarte important să salvaţi toate documentele legate de achiziţie.

Dacă întâmpinaţi probleme privind livrarea produselor comandate sau calitatea acestora, ar trebui să ştiţi următoarele lucruri:

-întotdeauna, pentru rezolvarea problemei, trebuie să contactaţi mai întâi magazinul la care aţi plasat comanda; este de preferat să folosiţi în acest scop poşta electronică, astfel încât să puteţi salva corespondenţa cu comerciantul; 

-dacă aţi plătit online şi nu puteţi rezolva problema recuperării banilor cu comerciantul, contactaţi serviciul pentru clienţi al băncii. Acestea vă vor oferi instrucţiuni suplimentare, de exemplu dacă ar trebui să depuneţi o plângere la poliţie;

-pentru susţinerea solicitărilor adresate băncii emitente a cardului, ataşaţi copii ale corespondenţei dumneavoastră prin e-mail cu comerciantul;

-aveţi dreptul de a returna produsele achiziţionate online, în termen de 14 zile calendaristice de la momentul intrării în posesia fizică a bunurilor (art. 9 din Ordonanţa de urgenţă nr. 34 /2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii). Există, însă, şi excepţii de la posibilitatea returnării, printre acestea aflându-se produsele personalizate la cererea clientului, produsele care se deteriorează uşor sau expiră rapid;

-nu sunteţi obligaţi să daţi comerciantului explicaţii referitoare la  motivul returnării, ci doar să completaţi formularul de retragere pe care acesta trebuie să îl pună la dispoziţie pe site, ori să vă exprimaţi intenţia telefonic sau prin email; 

-aveţi dreptul de a primi banii plătiţi pentru produs şi eventualele costuri de livrare în termen de 14 zile de la data la care aţi anunţat, în orice mod, comerciantul, cu privire la intenţia de returnare a produsului. Comerciantul poate prelungi termenul de restituire până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea clientului conform căreia acesta a returnat produsele; 

-oricare ar fi modalitatea prin care alegeţi să returnaţi produsele (prin poştă, prin servicii de curierat, predare personală), asiguraţi-vă că primiţi un document care să ateste predarea acestora, care să aibă înscrisă neaparat data.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite