Brăileni cu care România se mândreşte: Aurora Simionescu lucrează la NASA şi a descoperit o particulă de univers

Reamintim că tânăra, fiica primarului, a descoperit împreună cu un colectiv de cercetare de la Institutul Max Planck din Germania „o bucăţică din universul pe care nu-l vedem". S-a căsătorit anul trecut cu un coleg de la NASA. Însuşi Aurel Simionescu a oficiat căsătoria.

Celebra Aurora Simionescu, savantul care la numai 25 de ani era recunoscută ca fiind omul anului în România- 2008- şi care la 24 de ani, graţie unor observaţii atente şi a unor calcule matematice laborioase, descoperea o parte ascunsă a universului, un roi de galaxii foarte îndepărtat aflat într-o extremitate necunoscută a spaţiului cosmic, s-a căsătorit, anul trecut, cu alesul inimii.

Aurora şi Norbert

El este Norbert Werner, cetăţean savant slovac, astrofizician a cărui lucrare de referinţă este aceea a descoperirii materiei lipsă din univers.

Cercetătorii NASA veniţi la nunta colegilor lor Aurora Simionescu şi Norbert Werner au rămas impresionaţi de Brăila.

Pentru a fi înţeles de cei 70 de colegi ai mirilor, cu toţii cercetători astrofizicieni la NASA, IPS Casian a oficiat aproape în permanenţă slujba şi în limba engleză.

De ce este România mândră cu Aurora? Reamintim că teza sa de cercetare, realizată la Institutul Max Planck din Germania, a avut ca rezultat descoperirea unei părţi din universul pe care nu-l vedem. Descoperirea a fost făcută de Aurora Simionescu cu ajutorul telescopului XMM-Newton, cu raze X, al Agenţiei Spaţiale Europene, folosit întâia oară în 1999.

În faţa a patru profesori universitari de la Munchen, Aurora Simionescu şi-a prezentat cercetarea timp de 20 de minute.
"Interesant a fost faptul că nu am avut la dispoziţie pentru prezentare decât tabla şi cretă colorată. Nu m-am putut folosi de grafice sau imagini şi am fost nevoită să desenez totul cu cretă pe tablă, astfel încât cei patru profesori să înţeleagă ceea ce ei nu ştiu. Următoarele 20 de minute mi-au pus întrebări tot despre cercetarea mea, iar în ultimele 20 de minute, care s-au transformat în 40, mi-au pus întrebări din mai multe domenii ale fizicii: atomică, nucleară, optică. Ideea este că un doctor în astrofizică nu trebuie să aibă o specializare îngustă, numai pe domeniul cercetat de el, trebuie să fie la curent cu toate descoperirile din lume. Se pun întrebări până când candidatul nu mai ştie să răspundă. Ultima întrebare pe care mi-au pus-o a fost în legătură cu bozonii Higgs, particula pentru care s-a construit celebrul accelerator de particule de la Geneva. Eu am ştiut să răspund la întrebare, dar când am ajuns la detalii din mecanica cuantică a fost deja prea mult, acele detalii nu am ştiut să le dau. Profesorul care mi-a supravegheat doctoratul a spus că nici el nu ar fi ştiut să răspundă la acea întrebare", a povestit Aurora Simionescu.

Reamintim că Aurora Simionescu a devenit bursieră la NASA, fiind una dintre cele zece persoane din lume alese să beneficieze de bursa "Einstein Fellowship", parte din programul NASA "Fizica Cosmosului".

Brăila