Braila: Fabrica de mastodonţi de apă umple străinătatea de vapoare

Braila: Fabrica de mastodonţi de apă umple străinătatea de vapoare

Braila: Fabrica de mastodonţi de apă umple străinătatea de vapoare

Navaliştii brăileni nu mai dovedesc să onoreze toate comenzile pe care le au

Pe platforma şantierului Naval Brăila, funcţionează o unitate destinată exclusiv reparaţiilor navelor care solicită acest lucru fie în vederea modernizării,  fie pentru întreţinerile curente. Este vorba de Braila Ship Repairs S.A. continuatoarea fostei Uzine de Reparaţii Nave, cum i se spune până prin 2003. Pe calele Ship Repairs se aflau zilele acestea trei nave, dintre care una,  un cargou olandez  “Prince Hani” de 4500 tdw, într-un stadiu avansat al lucrărilor, urmând a fi lansat curând la apă.

Pitrivit declaraţiilor ing. Dorin Bucă Director general adjunct al Braila Ship Repairs “nu de muncă ne plângem, Avem comenzi şi contracte ferme de  execuţie, astfel că întreaga capacitate a societăţii este ocupată. Am reuşit în acest an de criză să avem nu numai 100% ocupare, pentru cei 140 de salariaţi ai firmei, dar purtem onora în plus şi contractele de colaborare cu cei peste 100 de furnizori de servicii şi activităţi conexe cu care lucrăm. La criză nu avem timp să ne gândim, noi avem alte griji, acum”
De altfel armatorul cargoului olandez, care s-a aflat la Brăila a fost surprins de rapiditatea cu care avensează lucrările, precum şi calitatea lor aşa că luni, a adunat echipa de lucru de la navă, pentru a-i felicita personal pe lucrători.


Tot ing. Dorin Bucă, a specificat că, unii transportatori navali, au profitat oarecum de criză, de faptul că le-au scăzut comenzile de transport şi au băgat în reparaţii capitale, la timp, navele care nu se aflau prinse în graficele de transport.

“Oricum până la sfâşitul anului avem comenzi, inclusiv din alte state! Aceasta înseamnă că ne-am făcut datoria şi oamenii sunt mulţumiţi. Dacă avem comenzi, înseamnă că am învins criza. Deocamdată, ca să zicem aşa, noi am dat startul, aşteptăm restul plutonului” a încheiat optimist ing. Dorin Bucă.

Pe calele Brăila Ship Repair, se află o barjă şi un împingător fluvial, reparaţiile deci se fac la întreaga structură a navelor. În doc, se află însă alte două nave, a căror reparaţii nu au impus scoaterea lor la mal. Aşa că din toate direcţiile se auzeau doar zgomtele produse utilajele muncitorilor. Semn că într-adevăr, treaba merge.

Şi brăilenii sunt încântaţi: Manole Manole, 66 de ani pensionar: “Era şi timpul! Eu am ieşit la pensie din şantier aşa că mă doare sufletul când văd că ies nave puţine din fabrică. Ce se întâmplă la reapaţii este excelent, deci, Doamne Ajută”. Dragoş Ioan 32 de ani şofer taxi: “Este pe bune? Dacă da, atunci este excelent. Unde ar fi nororcul să auzim şi de Promex şi de  laminorul şi de toate celelelalte că au comenzi!”. Dana Mocanu 51 de ani: “Ştiu. Fiul meu lucrează ca sudor la reparaţii nave. Le merge bine, aduce salariile la timp şi câştigă chiar foarte bine”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: