Oameni care au făcut avere din nimic. Trei poveşti inspiraţionale despre cerşetori ajunşi multimilionari

Oameni care au făcut avere din nimic. Trei poveşti inspiraţionale despre cerşetori ajunşi multimilionari

John Paul DeJoria FOTO variety.com

Dincolo de milionarii din tată-n fiu şi copiii de bani gata au existat şi oameni care au făcut avere efectiv din nimic. S-au născut în familii sărace, au trăit pe străzi şi au reuşit prin muncă şi inspiraţie să devină multi-milionari.

Ştiri pe aceeaşi temă

De multe ori oamenii săraci se plâng de faptul că nu au avut o şansă în viaţă. Adică, încă din copilărie au dus o viaţă grea, plină de lipsuri şi nu s-au bucurat de şansele copiilor de bani gata. Pe scurt, omului sărac nici boii nu-i trag.  Au existat însă şi numeroase cazuri de oameni care au trăit în sărăcie lucie dar care, cu multă muncă şi talent, şi-au depăşit condiţia, ajungând milionari din nimic. 
 
Un puşti sărac cu două slujbe devenit mogul al imobiliarelor
 
Carl Edwin Berg este un nume în lumea imobiliarelor şi al speculaţiilor finaciare. Pe scurt, este un om de afaceri american inclus de revista Forbes în top 400, cei mai bogaţi milionari de pe continent de-a lungul timpului. În anul 2013, averea sa era estimată la  1.1 miliarde dolari. Carl Berg nu a fost însă întotdeauna bogat. Din contră, o bună parte a vieţii sale s-a luptat cu sărăcia cruntă. S-a născut în anul 1938 în statul New Mexico. La vârsta de 10 ani, Berg rămâne orfan de tată. 
 
A fost crescut doar de mama sa, o profesoară din zona rurală a statului New Mexico. Împreună cu mama şi fratele său, Carl Berg trăia de pe o zi pe alta. Pentru a-şi putea continua studiile, Berg şi-a luat două slujbe încă din adolescenţă. În timpul zilei repara aparate de aer condiţionat iar noaptea lucra ca recepţioner la un motel din stat. La hotel spera să întâlnească oameni care să-i ofere o slujbă mai bună şi să-l scape de sărăcie. A muncit asiduu ani de zile până într-o zi când l-a întâlnit la hotel pe cel mai mare antreprenor în domeniul construcţiilor, din zonă. Acesta i-a oferit o slujbă iar Berg, aşa cum mărturireşete în repetate interviuri s-a agăţat cu toate puterile de şansa asta. A ajuns în cele din urmă la departamentul de ipoteci, a învăţat totul despre imobiliare şi când a strâns suficienţi bani s-a lansat singur pe piaţă, dând lovitura în Silicon Valley.  
 
Copilul care tăia bumbacul desculţ
 
Una dintre cele mai motivanţionale poveşti de succes este cea a lui Harold Hamm, un american care a pornit efectiv de la nimic şi a ajuns proprietarul unei dintre primele companii petroliere independente din Statele Unite, un multi-milionar veritabil. Harold Hamm s-a născut în anul 1945 într-o familie numeroasă de culegători de bumbac din Lexington, Oklahoma. Era cel de-al treisprezecelea copil al familiei şi a îndurat o sărăcie greu de imaginat. Propriu-zis părinţii săi munceau cu ziua pe câmpurile de bumbac. De mic a cules bumbac împreună cu familia, amintindu-şi cum îşi rănea picioarele desculţe, fiindcă de multe ori nu avea ce să încalţe. La vârsta de 16 ani lucra la o benzinărie, alimentând maşinile care treceau pentru a-şi întreţine familia. Hamm îşi aduce aminte de zilele în care murea efectiv de foame. Visul său era să foreze propriul puţ de petrol. În anul 2014, Hamm mărturisea pentru Forbes că i-a servit drept model inspiraţional un olar local. 
 
”Avea acea bucată de lut pe care o îngrijea ca pe un copil. Era clar că ceea ce făcea, făcea bine fiindcă-şi punea toată pasiunea în această artă. Mi-a servit ca model”, declara acesta. Hamm a strâns bănuţ cu bănuţ, a învăţat cu aviditate tot ce se putea şti despre petrol şi a împrumutat în cele din urmă o sumă de bani şi a reuşit să-şi facă propria companie de camioane, câteva rable luate la mâna a şasea, cu ajutorul cărora căra apă către câmpurile petrolifere. A reuşit să strângă toţi banii câştigaţi iar în 1971 cu încă un împrumut a reuşit să foreze primul său puţ. În 1990 a avut inspiraţia de a fora orizontal şi de a folosi fracturarea hidraulică în Noth Dakota reuşind să transforme efectiv industria petrolului în Statele Unite. A fondat Continentul Resources una dintre cele mai importante companii petroliere din Statele Unite.
 
De la om al străzii la multi-milionar
 
Cu siguranţă toată lumea îl ştie pe John Paul DeJoria carismaticul miliardar american, proprietar al unei dintre cele mai renumite brand-uri de tequilla din lume, Patron Spirits, dar şi al unei companii celebre care produce produse cosmetice pentru păr, John Paul Mitchell Systems. Bogătaşul american astăzi în vârstă de 73 de ani  are, conform Forbes, o avere de peste 3.1 miliarde de dolari. Viaţa lui DeJoria nu a fost însă numai lux şi confort financiar. Din contră miliardarul american a plecat de pe străzi şi a ajuns unul dintre cei mai celebrii oameni de afaceri din America. S-a născut în 1944 în Los Angeles, California. Provenea dintr-o familie de imigranţi. Tatăl era italian iar mama grecoaică. În cele din urmă părinţii divorţează când John DeJoria avea doar doi ani. 
 
Rămân în grija mamei, care munceşte zi şi noapte pentru a supravieţui. Împreună cu fratele său vinde felicitări de Crăciun şi ziare pe străzile din Los Angeles pentru a face ros de bani de mâncare. În cele din urmă sunt trimişi la orfelinat fiindcă mama, rămasă fără serviciu nu-i mai putea întreţine. Pentru a scăpa de foame şi lipsuri DeJoria s-a înrolat în armată. A servit în Marina Americană iar după ce a fost lăsat la vatră a bântuit pe străzi. Nu avea unde să stea şi dormea prin parcuri. Pentru a-şi câştiga existenţa muncea ca îngrijitor, vânzător ambulant şi agent de asigurări.
 
 În cele din urmă a reuşit să facă rost de 700 de dolari, cu împrumut şi în timp ce dormea într-o maşină veche de 20 de ani la marginea unui parc a fondat cu Paul Mitchell, celebra companie de produse cosmetice pentru păr. Mitchell a murit de cancer la scurt timp iar DeJoria a preluat totul. De la o companie de 700 de dolari a transformat totul într-un adevărat brand. La aceasta a adăugat şi investiţia în compania de tequilla ajungând să se îmbogăţeacă. DeJoria spune că a urmat trei reguli de bază, caritatea, profesionalismul şi calitatea produselor şi capacitatea de a acceptat refuzuri şi eşecuri. 
 
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele ştiri:
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: