Modernizare de tot râsul într-un oraş din Moldova: trecere de pietoni cu final într-un gard, „pădure” de indicatoare şi reglementare rutieră pe 1,34 metri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intersecţia de la Strada Crinilor FOTO Cosmin Zamfirache
Intersecţia de la Strada Crinilor FOTO Cosmin Zamfirache

În municipiul Botoşani reabilitarea unei străzi a generat o situaţie revoltătoare. Oamenii au semnalat pe internet abundenţa aberantă a semnelor de circulaţie, dar şi faptul că trecerea de pietoni de la capătul străzi se termină într-un gard. Cazul nu este unic în oraş şi nici în ţară.

Strada Crinilor, din municipiul Botoşani se întinde pe o lungime de aproape 700 de metri, undeva către marginea oraşului. Deşi este o arteră destul de circulată, cu locuinţe de-o parte şi de alta, dar şi cu un cartier de blocuri în apropiere, strada nu a fost niciodată asfaltată, deşi figurează pe hărţi de câteva decenii. 

Asta până în anul 2020, când Primăria Botoşani  a derulat un amplu proiect de modernizare pe Crinilor, finalizat în toamna anului trecut. 

La final au fost amenajate indicatoarele şi marcajele rutiere. La scurt timp după reabilitare, botoşănenii care tranzitează zona sau care locuiesc pe acea stradă au observat că până la urmă lucrurile s-au făcut tot româneşte. Cel puţin din punct de vedere al marcajelor rutiere. Pe reţelele de socializare, chiar şi pe pagina oficială a Consiliului Local, zeci de botoşăneni au semnalat abundenţa aberantă a semnelor de circulaţie de pe strada Crinului, dar şi o trecere de pietoni, adaptată persoanelor cu handicap, care se opreşte într-un gard. Cât despre trotuare, acestea sunt inexistente.

„Hemoragie” de semne de circulaţie

Spre exemplu, la intersecţia din capătul străzii Crinilor către Parcul Tineretului au fost amplasate, la aproximativ un metru unul de celălalt, trei indicatoare rutiere. Primul ridică restricţia de circulaţie cu 25 de kilometri la oră prezentă pe lungimea străzii. 

La fix 134 de centimetri de acest indicator urmează imediat altul, cu semnificaţia „Stop”. Adică, aşa cum atrag atenţia şi internauţii, şoferii pot circula cu 50 de kilometri la oră pe o distanţă de 134 de centimetri, pentru ca mai apoi să fie obligaţi să oprească maşina. Seria de indicatoare este încheiată de  cel care semnalează trecerea de pieton şi care la rândul său obligă şoferul să reducă viteza până la 30 de kilometri la oră. 

ddsfds

 Indicatoarele de pe Drumul Tătarilor FOTO Corneliu Rusu/facebook

Corneliu Rusu a fost primul botoşănean care a sesizat pe pagina Consiliului Local Botoşani situaţia de pe strada Crinilor. „Hemoragie" de semne de circulaţie pe proaspăt reabilitata Strada Crinilor. Care-i rostul eliminării restricţiei de viteză cu 2 metri înaintea semnului ”STOP” ? Cheltuirea judicioasă a banului public, evident”, scrie botoşăneanul, cu ironie, pe pagina Consiliului Local. 

”Păi între semnul de eliminare a restricţiei de viteza şi STOP sunt vreo 134 cm în care se poate accelera”, scrie un alt botoşănean. Tot Corneliu Rusu sesizează o situaţie asemănătoare pe strada Tătarilor în altă zonă a Botoşaniului unde au avut loc reabilitări recente. Şi acolo apare un semn de reducere a vitezei la 25 de kilometri la oră, deşi la un metru distanţă este un alt indicator care semnalizează o trecere de pietoni nesemaforizată, unde şoferii tot trebuie să reducă viteza. 

Pietonii direcţionaţi către gard

Pe lângă problema abundenţei semnelor de circulaţie, locatarii din zonă au semnalat şi prezenţa unei treceri de pietoni, cel puţin absurde. Este semnalizată şi concepută şi pentru persoanele cu handicap dar se opreşte într-un gard. ”Atâta s-a putut. Uite se duce în gard. Dacă vine unul care nu vede săracul  ce păţeşte el? Sau unul cu căruciorul? Se duc direct în gard”, spune o pensionară care locuieşte în zonă. 

De altfel, situaţia este şi mai tragico-comică cu cât pe panoul de trecere a pietonilor există un semn adiţional care indică prezenţa persoanelor cu mobilitate redusă, în condiţiile în care lângă gardul unde sfârşeşte zebra nu există trotuar. Pe scurt, nu ar avea pe unde circula în siguranţă. ”Cel mai interesant e semnul pentru persoanele cu mobilitate redusă şi lipsa totală a unui trotuar”, remarcă pe pagina Consiliului Local şi Valentina Harabula.

Investiţie de peste un milion de lei

Reabilitarea străzii Crinilor a costat aproximativ 1.6 milioane lei, bani proveniţi din bugetul local. Modernizarea străzii a constat în realizarea reţelei destinate apelor pluviale, turnării covorului asfaltic şi modernizării trotuarelor. 

Edilii spun că amenajarea indicatoarelor rutiere este hotărâtă de comisia de sistematizare din cadrul Primăriei, deci nu-şi asumă direct nicio responsabilitate şi aruncă totul pe umerii amintite comisii.

„Pentru toate drumurile din municipiul Botoşani, administratorul drumului este Primăria. Se i-au decizii în comisia de sistematizare a circulaţiei, comisie formată din mai mulţi membrii printre care şi cei care nu fac parte din aparatul Primăriei, cum ar fi cei de la Biroul Rutier sau alte organisme”, spune primarul Cosmin Andrei. 

Situaţie întâlnită şi în ţară

Cazul de la Botoşani nu este unic în ţară. De exemplu, între Floreşti şi Cluj, la retrasarea marcajelor pe DN 1 s-a permis virajul la stânga peste trei benzi de circulaţie din sens opus. La Ploieşti, şoferii au remarcat marcaje şerpuite cu benzi inegale. De asemenea, la Suceava există o stradă care la o lungime de 200 de metri are 11 treceri de pietoni.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Staţiune şi drumuri montane închise din cauza zăpezii. Indicatoarele rutiere, date jos de turişti

Indicatoare rutiere speciale pentru şoferii care intră pe contrasens, pe autostrăzile A1, A10 şi A3

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite