Mărcile de maşini sprijinite cu bani şi sclavi de Hitler. Unul dintre cele mai cunoscute branduri auto din lume a apărut la comanda expresă a dictatorului

Mărcile de maşini sprijinite cu bani şi sclavi de Hitler. Unul dintre cele mai cunoscute branduri auto din lume a apărut la comanda expresă a dictatorului

Hitler în Mercedesul său FOTO foxnews.com

Documentele istorice arată că una dintre cele mai celebre mărci de automobile de astăzi a apărut în perioada interbelică la ordinele lui Adolf Hitler. Mai mult decât atât, industria auto germană a înflorit în timpul nazismului, cu sprijinul lui Hitler.

Ştiri pe aceeaşi temă

Adolf Hitler, liderul Germaniei naziste, era pasionat de industria automobilelor şi de curse. Ideea fixă de a demonstra în orice domeniu superioritatea Germaniei naziste l-a făcut să investească sume uriaşe în industria auto şi totodată să oferă facilităţi marilor companii constructoare de automobile. Mai mult decât atât, Hitler este considerat creatorul uneia dintre cele mai cunoscute mărci de automobile din lume. 
 
Creatorul unei maşini de lux curtat de doi dictatori
 
Unul dintre brandurile automobilistice preferate ale lui Hitler a fost Porsche. În anul 1935, la un salon auto organizat în Germania Nazistă, Hitler s-a întrecut în laude la adresa fabricii Porsche. Cel care stătea în spatele acestui concept era un genial inginer de orgine germană născut în Boemia. Se numea Ferdinand Porsche, s-a născut în 1875 şi a fost curtat de cei mai feroce dictatori ai Europei interbelice. Încă din tinereţe, din primii ani ai secolului XX, Porsche a început să creeze maşini de lux. Nu s-a dat înapoi în primul război mondial de la a crea armament. A realizat motoarele avioanelor folosite de Austro-Ungaria, dar şi maşini tractoare pentru artileria grea. 

Porsche a impresionat Paris Worlds Fair în 1900 cu un prototip de maşină echipată cu motor electric. S-a mutat din Austria în Germania. Iniţial a fost curtat de Stalin. Dictatorul rus era impresionant de design-ul maşinilor de lux produse de Porsche dar şi de posibilitatea acestuia de a crea motoare puternice pentru maşini de război. În anul 1932, o delegaţie de la Moscova l-a căutat pe Ferdinand Porsche chiar la Stuttgart unde-şi avea sediul şi l-a invitat direct să se mute în Rusia. Mai precis, Stalin dorea să dezvolte industria automobilistică din Uniunea Sovietică cu ajutorul lui Porsche. Inginerul german a refuzat. Nu fiindcă ar fi avut ceva împotriva lui Stalin, cum singur declara, ci fiindcă nu putea să înveţe rusa. Şi nici nu şi-ar fi dorit o asemenea bătaie de cap, adăuga inginerul german. 

Aşa că a rămas în Germania. Aici a fost contactat inevitabil de Hitler. Acesta iubea cursele de maşini iar motoarele făcute de Porsche erau deosebit de puternice. Hitler i-a construit lui Ferdinand Porsche o nouă fabrică dar şi un oraş întreg care să deservească această fabrică. Noul oraş a fost întemeiat lângă castelul de la Wolfsburg. Noua fabrică de lângă Wolfsburg beneficia de alimentare intensivă cu apă, cale ferată şi numeroase alte facilităţi. Printre altele Porsche l-a răsplătit pe Hitler cu o nouă maşină de mare putere, destinată curselor În 1939, sub brand-ul Auto-Union, precursorul Audi. Ferdinand Porsche a creat Auto-Union D-Type, un monstru pentru acele vremuri. Avea nu mai puţin de 485 de cai putere şi era făcută pentru curse, o altă pasiune a dictatorului german. 
 
”Maşina poporului", creaţia lui Hitler
 
Una dintre cele mai cunoscute mărci de autoturisme din lume este fără îndoială Volkswagen. Ei bine, acest autoturism a fost făcut la comanda expresă a lui Adolf Hitler. Este creaţia lui Ferdinand Porsche la ordinul lui Hitler. La începutul anilor '30, piaţa auto germană era dominată de maşini de lux create de Mercedes, Porsche şi, din 1928, şi BMW. În 1934, Hitler a decis să creeze un nou autoturism destinat în special maselor, oamenilor obişnuiţi. A şi denumit-o ”Maşina Poporului”, adică Volkswagen. Pentru crearea modelului, Hitler l-a angajat pe Ferdinand Porsche. A fost realizat proiectul clasicului Volkswagen Beetle. Autoturismul a fost fabricat până în 1939. 
 
Mercedes, opţiunea lui Hitler
 
Deşi a sprijinit şi strămoşul lui Audi şi BMW, Porsche şi Volkswagen, preferata lui Hitler a rămas Mercedes. De altfel maşina personală a lui Hitler era un Mercedes-Benz 770 Grosser Offener Tourenwagen. Conform documentelor descoperite, Hitler l-a însărcinat pe ofiţerul SS Erich Kempka să-i comande un Mercedes. Kempka a cerut inginerilor Mercedes să facă la comandă un maşină decapotabilă dar cu protecţie maximă, incusliv sticlă laminată de 30 de milimetri anti-glonţ. Era propriu-zis o maşină blindată. Hitler s-a plimbat prima dată cu acest Mercedes în octombrie 1939 şi urma să fie folosită după victoria finală, la parada oficială. 

Mai mult decât atât, pasionat de curse dar şi de superioritatea germană, Hitler a băgat anual câte 500.000 de mărci în companiile Mercedes şi Auto-Union (n.r. - strămoşul mărcii Audi). Toţi aceşti bani trebuia folosiţi pentru a crea maşini de curse cât mai puternice. Aşa au rezultat două C-Type şi trei D-Type care au reuşit să înfrângă supremaţia maşinilor italiene la curse. Succesul l-a făcut pe Hitler să dea şi mai mulţi bani acestor companii, ajungându-se în 6 ani la subvenţii de peste 20 de milioane de mărci germane pentru dezvoltarea brand-urilor şi modelelor auto. A fost o perioadă de huzur pentru industria auto germană. 
 
Automobile făcute cu sclavi din lagăre
 
O problemă spinoasă şi delicată a reprezentat-o folosirea efectiv a sclavilor aduşi din lagăre pentru construcţia de maşini. Autorii unui studiu economic - Rudolf Boch, de la Universitatea din Chemnitz, şi Martin Kukowski, şeful Departamentului de Istorie de la Audi, au examinat pentru prima dată arhivele firmei. Lucrarea publicată de aceştia, ”Wartime Economy And Labour Usage Of Auto Union Chemnitz AG During The Second World War”, arată o realitate cruntă. În fabrica din Saxonia, în timpul nazismului, a fost folosită munca forţată. Aproape o cincime dintre prizonierii lagărelor din apropiere, adică în jur de 20.000 de oameni, au lucrat pentru Auto-Union, adică Audi în anii '40. La rândul lor, oficialii Volkswagen au folosit peste 15.000 de sclavi din lagărele de concentrare în fabricile auto. Chiar şi celelalte mărci auto ar fi folosit munca forţată, un cadou lugubru de la Hitler pentru dezvoltarea industriei auto. 
 
Vă mai recomandăm:
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: