Cele mai pornografice culte religioase: de la orgii generalizate la prostituţie sacră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unele ritualuri religioase practicate de-a lungul timpului au fost încărcate de sexualitate: degenerau în beţii crunte şi orgii generalizate. Aceste ritualuri, în special dedicate zeităţilor fertilităţii, au fost practicate aproape pe tot globul.

Dacă pentru marile religii, în special creştinismul şi islamismul, lumea plăcerilor este şi o lume a păcatului contra căruia credinciosul trebuie să lupte, pentru o serie de culte şi manifestări religioase plăcerile carnale şi destrăbălarea fără limite erau considerate cea mai bună cale de a mulţumi divinităţii sau de a fi mai aproape de zeitate. Mai mult decât atât, ritualuri orgiastice aveau loc pentru asigurarea fertilităţii solului şi a animalelor.

Orgii, mistere şi extaz pentru zeul vinului

Una dintre cele mai importante sărbători în lumea greacă era cea dedicată zeului vinului şi al reînvierii naturii, Dionisos. Acest cult cu o origine tracică sau frigiană după unii specialişti a pătruns în epoca clasică a Greciei Antice şi a fost mai apoi perpetuată şi în Roma Antică. Iniţial Dionisos a fost un zeu al vinului dar implicaţiile sale filosofice şi cultice l-au transformat într-un adevărat simbol al morţii şi reînvierii perpetue, pe cicluri bine stabilite. Cultul lui Dionisos a devenit deosebit de complex în Grecia Antică presupunând un anumit grad de iniţiere în aşa numitele ”mistere dionisiace”. 

Vinul şi consumul de vin juca un rol central în sărbătorile dedicate zeului Dionisos. În sărbătorile dionisiace femeile jucau un rol central, nu numai ca obiect al plăcerii promovate de zeu dar şi în rol de iniţiate şi gazde ale spiritului zeului. Se bea vine fără niciun fel de oprelişte. Beţia extatică provocată de cantităţile mari de vin îndulcite cu miere dar şi de frenezia generală, semnifica de fapt o posedare cu spiritul zeului. Participanţii la aceste sărbători atunci când se îmbătau credeau că devin posedaţi de spiritul zeului. Femeiel şi bărbaţii pătrunşi în acest fel de zeu trăiau clipa în marele ciclu al vieţii, de naştere, moarte şi renaştere. 

Conform mărturiilor lui Plutarh aceste petreceri orgiastice erau celebrate pe vârful munţilor cu multă muzică şi lumină. Sute de oameni se costumau în personaje fantastice. O parte erau bacantele, care intrate în stare de transă şi frenezie ucideau animale tinere cu mâinile goale şi mâncau carne crudă. Apoi mai erau satirii şi nimfele care nu se dădeau în lături de la sex în public sau de la alte gesturi considerate astăzi foarte obscene. În secolul al III lea îHr acest cult a pătruns şi în Roma Antică căpătând diferite forme şi conotaţii. Latura orgiastică şi extatică a fost însă păstrată. Titus Livius pomenea despre deparavarea generală cu ocazia acesteor sărbători, despre orgii şi beţii cumplite. Totodată excesele duceau inclusiv la crime cumplite. Tocmai de aceea în anul 186 îHr, Senatul Roman a interzis aceste practici.

Ritualuri sexuale gnostice

În secolul al IV lea, Epifanius scria despre o ritualuri ciudate ale sectei gnosticilor Barbelo. Mai precis acesta pomenea despre un ritual prin care adepţii consumau spermă şi sânge menstrual. Practic femeile şi bărbaţii din cadrul sectei făceau schimb de astfel de lichide, văzute nu ca ceva pământesc ci ca un soi de auto-apoteoză. De altfel în gnosticismul din aceea perioadă existau două tendinţe. Una ce presupunea libertatea sexuală şi chiar orgiastică iar cealaltă un soi ascetism. Cea mai puternică ramură a acestei secte era cea care încuraja ascetismul. Adepţii puteau face sex dar nu aveau voie să ajungă la orgasm văzut ca un păcat.

Prostituţia sacră

O serie de autori antici precum Herodot sau Strado vorbesc despre existenţa prostituţiei sacre în Antichitate. Mai precis, în civiziliaţiile din zona Mesopotamiei, în special era întâlnit această practică. Herodot spunea că aceste ritualuri sexuale pentru onorarea zeităţii, în special Aştarte, erau practicate mai ales în vechiul Babilon dar şi în zona insulei Cipru. Unul dintre aceste ritualuri sexuale babiloniene presupunea ca fiecare femeie din ţinut, măcar odată în viaţă, trebuia să stea în templul lui Aştarte şi să se ofere primului necunoscut întâlnit. Inclusiv femeiel foarte bogate, spun autoriii antici, ar fi fost văzute venind în litierele lor bogate la templul lui Aştarte pentru a face sex cu primul străin venit.

 Mai mult decât atât femeile care practicau acest ritual se aşteptau să fie şi plătite simbolic. Ele nu puteau pleca acasă până când străinul nu întreţinea relaţii sexuale cu ele şi mai apoi le arunca un ban în poală.  Strabon a scris la rândul său despre prostituţia sacră în Babilon. Poetul Pindar în secolul al V lea îHr a mărturisit că prostituţia sacră era practicată şi în Grecia Antică, la Corint, de exemplu. Acesta spunea că tinerele fete, în numele Afroditei, se dăruiau pelerinilor care aduceau prinos zeiţei. Totodată un alt autor antic, Atheneus scria că în Corint, femeile spuneau că se vor prostitua în numele ei, dacă zeiţa le va răspunde dorinţelor.

Vă mai recomandăm:

Percheziţii la proxeneţi. Opt persoane acuzate că au câştigat o sută de mii de euro prin metoda ”loverboy”

Tinere din Paşcani, obligate să se prostitueze în Italia. Descinderi în forţă la proxeneţi

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite