Botoşani: Patronul de la maxi-taxi vrea să cumpere tramvaiele din oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dumitrru Balan, patronul firmei Microbuzul SRL,  a solicitat Primărie să-i fie vândute acţiunile  Eltrans. Ideea este agreată şi de către municipalitate, mai ales că societatea de transport în comun Eltrans merge în pierdere.

Dumitru Balan, a depus o adresă la Primărie, prin care şi-a manifestat intenţia de a cumpăra cel puţin jumătate din societatea Eltrans. Până acum, patronul de la Microbuzul SRL nu a primit niciun răspuns concret, însă speră ca solicitarea lui să fie luată în serios şi aprobată de Consiliul Local, care este şi acţionarul majoritar al societăţii de transport Eltrans. "De ce să nu accepte? Este spre binele lor pentru ă după societatea de termofocare, Eltrans aduce cele mai mari pierderi bugetului local. Dacă aş administra eu această societatea, fie chiar şi printr-un parteneriat public privat, în maxim trei ani aş adunce-o în profit. Aş scăpa de tramvaiele astea vechi şi aş cumpăra altele modernizate cu GPS şi aş regândi traseele de tramvai. În plus călătorii ar putea circula cu un singur bilet atât pe maxi-taxi cât şi pe tramvai", a declarat Dumitru Balan, patronul firmei Microbuzul.

Dumitru Balan (foto): „Aş scăpa de tramvaiele astea vechi şi aş cumpăra altele modernizate cu GPS"

image

În prezent, SC Microbuzul SRL deţine un număr de 70 de maşini care circulă pe traseele din oraş pe care nu sunt linii de tramvai. Dumitru Balan susţine că dacă va prelua şi activitatea Eltrans,  va investi bani pentru a cumpăra vagoane de tramvai modernizate care să le înlocuiească pe cele actuale. El este dispus să investească cel puţin trei milioane de euro, bani pe care vrea să-i ia din bănci.

Viceprimarul Florin Ghiorghiţă este convins că cea mai bună variantă este ca Eltrans-ul să fie privatizat." Eltrans are pentru zece tramvaie 140 de angajaţi, iar Microbuzul la 70 de maşini, o sută de salariaţi. Văd oportună privatizarea societăţii de transport în comun pentru că modul de administrare privat este mult mai eficient",  a declarat viceprimarul Flrin Ghiorghiţă. Potrivit municipalităţii, privatizarea societăţii de transport în comun nu se va putea face mai devreme de un an de zile.

Nimic nu se vinde fără „studiu de oprtunitate"

Conducerea Primăriei a fost oarecum suprinsă de cererea omului de afaceri, însă nu poate lua nicio decizie fără ca mai întâi să fie realizat un studiu din care să reiasă clar dacă este sau nu  renatabil să fie vândute tramvaiele. "Nu se poate lua o hotărâre până când nu se va face un studiu de oportunitate. El a făcut o solicitatre în acest sens, aşa cum poate să facă oricine, însă noi trebuie să vedem dacă se justifică economic şi social această vânzare. Consiliul Local trebuie să analizeze un studiu pertinent, făcut de specialişti în domeniu. Până una alta nici nu s-a aprobat acest studiu, pentru că nici bugetul pe anul acesta nu a  fost votat ", a declarat Adriana Zăiceanu, directorul general al Primăriei Botoşani.  Abia săptâmâna aceasta Consiliul local va  aproba bugetul şi se va decide dacă se vor aloca bani pentru realizarea acestui studiu. În cazul în care Cosiliul Local va aproba cererea, Microbuzul SRL ar deţine monopol pe transportul public din Botoşani.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite