Ambasadoarea României pe internet, o elevă de 10 care reuşeşte să promoveze ţara cu un blog

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Laura Aprilescu (17 ani), elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Botoşani, a creat în urmă cu mai bine de un an un blog unde, prin articole redactate în limba engleză, le dezvăluie străinilor cât mai multe lucruri despre România şi despre personalităţile sale.

Laura Aprilescu (17 ani), elevă în clasa a XI-a la Colegiul „Mihai Eminescu“ din Botoşani, scrie pe blogul ei 

„Romania in our hearts“ în special pentru cititorii din străinătate, de aceea articolele de pe blog sunt scrise exclusiv în limba engleză. Fata scoate în evidenţă la fiecare personalitate pe care o prezintă impactul şi importanţă pe care le-au avut în Europa sau în lume. 

„Scriu în limba engleză, pentru ca mesajul meu să ajungă oriunde în lume. Românii au multe surse de informare privind marile personalităţi naţionale. Eu tocmai asta încerc: să ne prezentăm în lume cu valorile noastre, să arătăm că România înseamnă nu doar o ţară săracă, ci o ţară valoroasă cu un trecut din care ar trebui să învăţăm“, crede Laura Aprilescu.

image

Pagină de pe blogul Laurei Aprilescu ”Romania in our hearts„

Deşi proiectul este destul de „tânăr“, acesta este urmărit de mulţi străini şi este chiar promovat de alte bloguri ale comunităţilor de români din străinătate, precum „La Blouse Roumaine“ şi „Queen Marie of  Romania“. „Sunt străini care urmăresc acest blog. Spun că habar nu aveau despre marile personalităţi din România. Că tradiţia şi cultura românească este uimitoare, dar, mai ales, se întreabă de ce nu sunt făcute cunoscute toate aceste lucruri“, mărturiseşte Laura. Cei mai interesaţi de cultura românească sunt nemţii şi englezii, arată adolescenta. 

O CARTE DE CĂPĂTÂI

Laura s-a gândit să promoveze România şi să surprindă importanţa iubirii de patrie, pe blogul „Romania in our hearts“, după ce a citit autobiografia Reginei Maria. „În urmă cu mai bine de doi ani, am citit «Povestea vieţii mele»,o carte care mi-a schimbat mult percepţia asupra ideii de identitate. Am început să conştientizez importanţa cunoaşterii istoriei şi, astfel, am decis să împart ceea ce am aflat, deoarece sunt multe lucruri care nu ne sunt cunoscute nici nouă, nici străinilor“, mărturiseşte Laura. Aşa s-a născut, în urmă cu mai bine de un an, blogul „Romania in our hearts“, dar şi o pagină de Facebook cu acelaşi nume.

Blogul Laurei conţine articole bine documentate despre eroii României, despre marii artişti din toate timpurile, scriitori, poeţi, pictori, despre inventatorii români care au lăsat o moştenire importantă în domeniile în care au activat şi, nu în ultimul rând, despre monarhia românească şi „vremurile de aur“ din perioada ante-/interbelică. Fiecare articol publicat este însoţit de fotografii de foarte bună calitate, după o uriaşă documentare şi arhive răscolite.

IDEI PENTRU ŢARĂ

Laura Aprilescu vine nu doar cu informaţii despre România, dar şi cu idei eficiente de promovare a ţării. Tânăra a gândit – şi a lucrat deja într-un

program de editare foto – idei de puzzle cu imagini sau cu personalităţi din România, cum ar fi Maria Tănase, Constantin Brâncuşi, Mihai Eminescu sau Regina Maria, pe care instituţiile abilitate cu promovarea ţării să le distribuie în Europa. „Copiii din România au puzzle-uri cu Împărăteasa Sissi, clădiri new-yorkeze,Turnul Eiffel, Castelul Neuschwanstein sau cu Michael Jackson. Există ţări care îşi promovează imaginea inclusiv prin astfel de jocuri. Spre exemplu, firma germană Ravensburger promovează peisaje şi personalităţi ale Germaniei în interiorul ţării şi în lume de peste un secol, contribuind la păstrarea vie în memoria colectivă a valorilor germane“, scrie Laura pe blogul ei, într-un articol intitulat „Cum nu ne vindem marfa“. 

Totodată, adolescenta este dezamăgită de modul în care autorităţile promovează turistic şi cultural ţara. „Cred că nu se lucrează, la nivel înalt, la crearea unei imagini pe plan european a României şi nici la păstrarea unei identităţi în interiorul ţării. Acest aspect este esenţial într-o lume din ce în ce mai globalizată. La fel cum ne bucurăm de ceea ce au dat lumii Franţa, Marea Britanie sau Germania, cred că ne putem bucura şi de moştenirea altor ţări, fie ele şi mai mici. Dacă România nu este cunoscută din punct de vedere al culturii sale, acest lucru nu a fost cauzat de lipsa unui patrimoniu important, ci de promovarea lăsată la voia întâmplării“, afirmă Laura Aprilescu. Eleva botoşăneancă este de părere că şi societatea civilă ar trebui să se implice mai mult. 

PROIECT INEDIT

O altă idee de promovare europeană a României este editarea de calendare, miniaturi în limbi de circulaţie internaţională şi care să fie transmise în ţările Europei. „Lucrez la o «galerie» a recordurilor şi a realizărilor româneşti din cât mai multe domenii, dar asta va lua mult timp, deoarece necesită o documentare atentă. În viitorul apropiat, vreau să fac o paralelă între ia românească şi emblemele, în plan vestimentar, ale altor ţări, cum ar fi chimonoul pentru Japonia sau mantilla şi rochia flamenco pentru Spania. Îmi doresc să «aduc la lumină» articole din presa străină a secolului trecut în care a fost reflectată lumea românească“, adaugă adolescenta.

ELEVĂ DE 10, ÎŞI DOREŞTE O CARIERĂ ÎN DIPLOMAŢIE

La prima vedere, Laura este o adolescentă firavă şi puţin timidă. În realitate, este o luptătoare care îşi apără ferm ideile şi care foloseşte mereu argumente. „Este foarte pregătită din punct de vedere intelectual. Are o vastă cultură generală şi are rezultate foarte bune la olimpiade“, spune profesoara Cristina Chiriac, directoarea Colegiului Naţional „Mihai Eminescu“, unde învaţă Laura. Când nu învaţă şi nu se ocupă benevol şi cu pasiune de promovarea României, Laura ascultă muzică, cântă şi citeşte foarte mult. 

image

Laura Aprilescu are ca model în viaţă pe Regina Maria

De altfel, tânăra din Botoşani a terminat şcoala generală cu media 10, iar până în clasa a XI-a a obţinut numai medii de 10. După terminarea liceului, Laura Aprilescu îşi doreşte să continue oficial munca de promovare a României. „Îmi doresc să urmez secţiunea de Studii Europene din cadrul Facultăţii de Litere din Bucureşti şi, mai apoi, mi-ar plăcea să urmez un drum în diplomaţie“, conchide Laura Aprilescu. ;

„ROMÂNIA LAUREI TE INSPIRĂ“

„Are 17 ani şi este olimpică internaţională la comunicare culturală românească“. Aşa o descrie Andreea Tănăsescu, fondatoarea blogului „La Blouse Roumaine“, pe Laura Aprilescu. Aceasta mărturiseşte că a rămas impresionată după ce a descoperit blogul „Romania in our hearts“. 

image

Laura Aprilescu, o elevă de 10 din Botoşani

„Nu m-am gândit nicio clipă că în spatele lui se află o adolescentă care a decis să-şi prezinte ţara lumii altfel decât o fac manualele de istorie, ştirile TV sau media internaţională. România Laurei te inspiră, te ajută să o înţelegi, te provoacă să o descoperi şi te motivează fantastic de mult, pentru că, aflăm din titlul blogului, este România din inima noastră. Alta decât România fabricată de calcule geopolitice, interese economice sau de campanii electorale. E România pură din inima generaţiei care s-a născut după Revoluţie, din inima generaţiei care învaţă istorie pe Google şi pe Facebook“, afirmă Andreea Tănăsescu. 

Acesta este şi motivul pentru care articolele Laurei sunt preluate şi promovate de blogul fondat de Andreea Tănăsescu, „La Blouse Roumaine“, dar şi de un alt blog foarte cunoscut în diaspora „Queen Marie of Romania“. „Pagina de Facebook pe care postez mai mult şi blogul sunt promovate de peste un an de comunităţile «La Blouse Roumaine» şi «Queen Marie of Romania», două dintre cele mai populare pagini legate de cultură şi de identitate din mediul online românesc“, confirmă Laura Aprilescu. 

 Vă recomandăm să citiţi şi următoarele materiale:

Cinci sfaturi pentru bloggeri: cum să ajungi la 4 milioane de cititori într-un an

Blogger saudit biciuit pentru că „a insultat Islamul“

Scrisoarea unui medic rezident către Klaus Iohannis: „Sunt zile în care un covrig de un leu e prea mult. Nu mai rezist fizic şi psihic“

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite