Trei exerciţii care ne ajută să traversăm cu bine atacul de panică. Tehnica respiraţiei în patru timpi

Trei exerciţii care ne ajută să traversăm cu bine atacul de
panică. Tehnica respiraţiei în patru timpi

Simptomele extrem de supărătoare ale atacului de panică pot fi combătute prin exerciţii de respiraţie sau prin concentrarea pe reacţiile corpului

Nu puţini sunt cei care au experimentat un atac de panică, cu palpitaţii puternice, sufocare, senzaţie de leşin, greaţă, ameţeală. Psihologii ne propun câteva exerciţii simple care ne pot ajuta să scăpăm cât mai repede de senzaţiile date de atacurile de panică.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi fiecare persoană experimentează un atac de panică în mod diferit, sunt câteva elemente comune, care ne şi ajută să îl recunoaştem. Este vorba despre palpitaţii puternice, senzaţia de lipsă de aer sau sufocare, senzaţia de leşin, greaţă sau ameţeală. 
 
Potrivit psihologului Daniela Dragne Macarie, în timpul unui atac de panică, respiraţia este incompletă şi incorectă. Din acest motiv, prima tehnică menită să ne ajute să depăşim momentul este controlul asupra respiraţiei, prin conştientizarea şi focusarea pe acesta.
 
„Eu recomand respiraţia în patru timpi, după cum urmează: inspiri uşor pe nas (în patru timpi) ca şi cum ai adulmeca o floare sau un parfum, menţii respiraţia până numeri la patru şi expiri uşor pe gură, ca şi cum ai sufla o păpădie. Se repetă de minim  10 ori sau până la liniştirea simptomelor”, explică psihologul Daniela Dragne Macarie.
 
Al doilea pas este concetrarea atenţiei asupra corpului şi a senzaţiilor din corp. Focusează-te pe fiecare parte a corpului şi fii atent la senzaţiile pe care le ai. Gândeşte-te că ai început să te linişteşti şi că totul revine la normal, iar tu îţi poţi continua ziua. 
 

Ancorează-te în prezent!

O altă tehnică pe care o recomandă Daniela Dragne Macarie este ancorarea în prezent. Focalizează-ţi atenţia pe ceea ce este în jurul tău: zgomotul stradal, oamenii sau obiectele din jurul tău sau locul unde te afli.
 
„Vestea bună este că nu se moare şi nici nu înnebuneşti de la atacurile de panică. Ele pot să devină mai frecvente şi extrem de obositoare, de aceea este nevoie de ajutorul unui psihoterapeut care, pe lângă tehnicile de intervenţie specifice, te ajută să găseşti cauzele care conduc la apariţia atacurilor de panică. Lucrând la cauze, se ajunge la eliminarea totală a efectelor (atacurilor de panică)”, mai spune psihologul. 
 

Vă mai recomandăm:

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările