Silviu Creţu, un competitor în publicitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A înfiinţat, în 1996, una dintre primele agenţii de publicitate din Bistriţa  care, de 14 ani, a acaparat cam 45 - 50% din piaţa judeţului.

Silviu s-a născut într-o familie de ingineri, meserie pe care a inteţionat şi el să o urmeze, în copilărie. Însă, în timpul studenţiei la Bucureşti, unde învăţa managementul în turism, şi-a schimbat puţin planurile. A devenit pasionat de grafică pe calculator şi s-a familiarizat într-o oarecare măsură cu domeniul publicitar din capitală, care la Bistriţa lipsea. În 1995 a lucrat pentru Centrul de Afaceri Transilvania din Bistriţa, unde conducea departamentul de turism şi a prins câteva proiecte  în domeniul adevertising-ului: sigle, pliante, mape de prezentare etc.

De la turism la publicitate

În 1996 a cumpărat firma Tourmont King, care aparţinea unei agenţii de turism din oraş. „În 1996, firma nu avea activitate, dar ideea iniţială era de a face turism montan, după cum sugerează şi numele", explică Silviu. Deşi studiase în turism, nu a luat-o în această direcţie, ci a continuat ce începuse pe linie publicitară. „Deja aveam câteva contracte făcute în domeniul publicităţii şi am început să lucrez pe domeniul acesta", spune el. La început, firma avea un spaţiu închiriat, un calculator şi un singur angajat. Se ocupa numai cu grafica pe calculator , iar tot ce însemna producţie era externalizat. Activitatea firmei a început cu grafică pentru ambalaje industriale, pliante, panouri, bannere ş.a. Astăzi,  firma şi-a mărit personalul la 10 angajaţi si colaboratori, are propriile utilaje de producţie şi deţine circa 45 - 50% din piaţa de publicitate din Bistriţa-Năsăud. Fenster, Oblio Astrans,  Intex Năsăud sau Lech Lacto Lechinţa sunt câţiva dintre cei mai importanţi clienţi ai Tourmont King, alături multe alte mărci cărora firma  le-a creat o identitate.

Pregăteşte ceva nou pe „outdoor"

Silviu Creţu se defineşte ca fiind o persoană deschisă la nou, un om cu viziune şi cu putere de a face faţă la tot felul de situaţii neprevăzute, care apar tot mai des mai ales în ultimul timp. Pentru a fi competitiv, participă în permanenţă la tot ce se organizează în lume, în domeniul publicităţii. „Tot timpul vreau să mă specializez, să văd si sa aduc la Bistrita, ce e nou în domeniu", spune el. Târgurile de publicitate din China si Hong Kong precum şi cele mai mari târguri de profil din Europa, desfăşurate în Geneva, Amsterdam şi Berlin, sunt evenimente de la care nu lipseşte niciodată. „Acolo aflu cele mai noi tehnologii şi cele mai noi metode de promovare. În urma acestor târguri, am achiziţionat foarte multe utilaje la preţuri bune, direct de la producători" , mai precizează Silviu. Pentru următoarea perioadă, managerul Tourmont King pregăteşte o surpriză în domeniul publicităţii outdoor.

Care a fost cea mai mare provoare de până acum?

Cea mai mare provocare, în timp, a fost imprimeria pe textile, pentru branduri mari din domeniul modei, ca Zara, C&A, Disney şi alţii. Se făcea producţia de tricotaje şi confecţii în Bistriţa şi noi le imprimam. A fost o mare satisfacţie să văd în magazinele din Austria şi Italia bluze imprimate de noi.

Numele firmei s-a dovedit unul reuşit în domeniul pe care l-aţi dezvoltat?

Da, deoarece are în componenţă cuvinte de succes, cum ar fi „king". E un nume care mi-a plăcut de la început şi nu m-am gândit niciodată să-l schimb, chiar dacă nu e foarte intuitiv pentru activitatea noastră. 

Ce-i place

Îi plac călătoriile care îi oferă mereu lucruri noi de descoperit. Ultima sa călătorie a fost la Moscova. Este pasionat de motociclete, masini si pescuit. De asemenea are o mare pasiune pentru masinile computerizate din domeniul sau de activitate pe care le-a achizitionat rand pe rand ( 3 plotere cu solvent, masina digitala de brodat, 2 masini de decupat si gravat - un router mecanic si unul cu laser ) si altele.

Ce nu-i place

Nu-i place fontul Times New Roman...... Când un client care se adresează agenţiei vine de acasă cu o machetă făcută de copilul lui, care cocheteaza la modul hobby cu grafica pe calculator.

PROFIL

Născut: 23 februarie 1973, la Bistriţa

Educaţie: Facultatea de Management în Turism, Bucureşti

Familie: căsătorit 

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite