„O limonadă pentru un copăcel”. Metodă inedită de a atrage atenţia asupra ciopârţirii pădurilor ţării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proprietarul unui local din Cluj-Napoca s-a gândit la o metodă inedită să atragă atenţia asupra tăierile necontrolate din pădurile României: se angajează să doneze contravaloarea unui copăcel pentru fiecare limonadă consumată de clienţii săi. Suma  strânsă va fi donată asociaţiei bistriţene Tăşuleasa Social, care îi va folosi în programul de împăduriri din această toamnă.


Localul Camino din Cluj-Napoca, alături de asociaţia bistriţeană Tăşuleasa Social au găsit o metodă inedită de a atrage atenţia oamenilor asupra dezastrelor din pădurile României.  Proprietarul localului se angajează să doneze contravaloarea unui copac asociaţiei Tăşuleasa Social la fiecare limonadă vândută.

O limonadă costă 16 lei şi este 100% naturală. În ciuda faptului că există produse similare mai ieftine, consumatorii optează pentru această limonadă tocmai pentru a sprijini iniţiativa localului, semn că scopul iniţial a fost atins. 

Proprietarul localului susţine că a început această campanie în primăvară, mai exact în luna mai pentru a ajuta pădurea, dar şi pentru a face cunoscută activitatea celor de la Tăşuleasa Social. Până în acest moment, clienţii localului au „plantat” în jur de 1000 de copăcei, numărul acestora fiind atent „monitorizat” cu ajutorul unei tăbliţe, unde se notează vânzarea fiecărei limonade. Aceasta îi ţine la curent şi pe clienţi cu numărul copacilor care vor fi plantaţi cu ajutorul lor.

Potrivit fondatorului Tăşuleasa Social, Alin Uhlmann-Uşeriu, „copăceii” donaţi de localul din Cluj-Napoca vor fi plantaţi în cadrul programului de împădurire din această toamnă, fiind luate în calcul mai multe zone, unde tăierile abuzive au făcut ravagii.

Acesta nu este primul local clujean care a ales să sprijine iniţiativele Tăşuleasa Social. Restaurantele Marty au avut şi ele o echipa care a înotat la competiţia Swimathon cot la cot cu voluntarii Tăşuleasa Social pentru a aduna fondurile necesare împăduririi din această toamnă. Potrivit reprezentanţilor Tăşuleasa Social, cele patru echipe care au înotat anul acesta pentru pădure  au reuşit să adune peste 30.000 de lei, suma care se va materializa în această toamnă în 20.000 de puieţi plantaţi.

Asociaţia Tăşuleasa Social a fost înfiinţată în urmă cu 11 ani de către Alin Uhlmann-Uşeriu, un bistriţean stabilit în Germania. Are sediul în Piatra Fântânele, la peste 1200 de metri altitudine, şi mizează pe tineri, determinându-i să se implice activ în proiecte care vizează mediul.

De-a lungul timpului în acţiunile de plantare şi ecologizare au fost implicaţi mii de tineri, cea mai cunoscută campanie a asociaţiei reuşind să adune peste 2200 de adolescenţi.

ONG-ul bistriţean se numără printre cele mai cunoscute asociaţii din ţară care luptă pentru salvarea pădurii şi datorită sprijinului unor artişti şi personalităţi precum: Marcel Iureş, Radu Naum, Ada Milea, Amalia Enache, Cătălin Ştefănescu sau Ivan Paţaichin. De curând, pentru câteva zile şi Principele Nicolae al României s-a numărat printre voluntarii asociaţiei.

image

Vă mai recomandăm:

FOTO Principele Nicolae al României a lăsat reşedinţa regală pentru o săptămână de voluntariat la înălţime

Despre deznădejde şi lupta  cu ea

VIDEO Împăduririle celor de la Tăşuleasa Social, urmărire şi în Estonia


 

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite