O firmă din Bistriţa angajează doar femei pentru a conduce autobuze. Motivul care i-a făcut pe şefii companiei să aleagă doar şoferiţe, chiar şi fără experienţă

O firmă din Bistriţa angajează doar femei pentru a conduce autobuze. Motivul care i-a făcut pe şefii companiei să aleagă doar şoferiţe, chiar şi fără experienţă

Şoferiţele vor avea parte de autobuze noi, cu cutie de viteze automată FOTO: Bianca Sara

Firma care asigură transportul în comun în Bistriţa vine cu o premieră pentru România: scoate la concurs zece posturi de şofer de autobuz doar pentru femei. Administratorul firmei este dispus şi să le plătească cursurile şi atestarea noilor colege, doar să vadă o pată de culoare la volanul autobuzelor noi cu cutie automată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-un domeniu în care prezenţa bărbaţilor trece de 99%, administratorul unei firme din Bistriţa angajează femei. Melente Horoba, administratorul companiei Transmixt, care asigură transportul în comun în Bistriţa, a scos la concurs 10 posturi de şofer de autobuz, dedicat femeilor.

Mai mult, omul de afaceri bistriţean este dispus să le achite femeilor interesate inclusiv cursurile necesare şi atestarea, cu condiţia să rămână în firma sa minim trei ani. Ce l-a determinat pe Melente Horoba să apeleze la femei, în condiţia în care sexul frumos nu este considerat tocmai un as la volan, ne spune chiar el.

„În Germania am văzut foarte multe femei care conduc autobuze de transport şcolar. Femeile sunt mai atente, pe femei poţi să le „stabilizezi” mai mult la locul de muncă decât pe bărbaţii, pentru că bărbaţii, după ce îşi fac o experienţă, au tendinţa de a trece pe transport de marfă internaţional, unde veniturile sunt altele decât în transportul public. A contat şi criza forţei de muncă din această zonă, pentru că sunt foarte multe companii străine care recrutează şoferi din Bistriţa pentru transportul internaţional de marfă, iar asta ne afectează pe noi”.

Acesta mai spune că este convins că femeile vor relaţiona mult mai bine cu călătorii, fiind puţin mai răbdătoare decât bărbaţii. De asemenea, administratorul companiei crede că acestea vor face mai uşor faţă stresului presupus de transportul public şi se vor enerva mai greu atunci când vor se vor bate în trafic de şoferi nedisciplinaţi.

Şoferiţele vor face 180 de kilometri zilnic cu autobuze noi cu cutie automată

Melente Horoba vrea să angajeze până în 10 femei, care vor putea fi văzute pe linia 1, care se întinde pe 5,3 kilometri şi face practic o tură a oraşului. Şoferiţele vor fi nevoite să facă în jur de 16 ture de oraş zilnic, care înseamnă aproximativ 180 de kilometri.

Şoferiţele vor fi nevoite, de asemenea, şi să fie şi matinale, prima cursă fiind programată la ora 5:30. Femeile vor primi pe mână autobuze noi, cu cutie de viteză automată.

„Dacă în alte ţări se pliază şi femeile pe această meserie, nu văd de ce nu s-ar întâmpla şi în România. Din câte îmi amintesc am văzut vătmăniţe. Care este diferenţa? Sigur că este linia de tramvai, dar tramvaiul este mai lung decât un autobuz”.

Şoferiţele vor primi 1300 de lei lunar, la care se adaugă şi bonuri de masă. Dacă vor fi dispuse să facă şi ore suplimentare, şoferiţele pot să primească până la 1600 de lei lunar.

Melente Horoba spune că transportul efectiv şi atelierul auto sunt singurele departamente din firma sa unde nu sunt femei, iar acest lucru urmează să se „rezolve” dacă la poarta sa vor bate femei interesate de acest job. Deşi job-urile au fost anunţate în urmă cu câteva zile, la firmă încă nu s-a prezentat nicio femeie care să-şi depună CV-ul.

„Le primim cu braţele deschise dacă nu sunt guralive”

Beniamin Doboş are 39 de ani şi este şofer de autobuz de mai bine de 8 ani. Acesta spune că îşi va primi noile colege cu braţele deschise, cu o singură condiţie: să nu fie prea „guralive”. Întrebat dacă femeile se vor descurca la volanul unui „monstru” de 10 metri, Beniamin precizează:


„Depinde de femeile care vor aplica pentru job. Trebuie să aibă o anumită îndemânare, să nu fie sperioase şi să aibă răbdare cu călătorii. Maşinile acestea sunt mai uşor de condus, nu au de schimbat viteze, se virează mai uşor în curbe şi în sensuri. Trebuie şi ele să ştie când să se impună şi când să fie răbdătoare. Le primin cu braţele deschise dacă nu sunt prea guralive”.

Beniamin îşi aşteaptă noile colege cu braţele deschise, cu condiţia să nu vorbească mult... FOTO: Bianca Sara

Vă mai recomandăm:

O tânără din Bistriţa străbate şoselele Europei la volanul unui TIR. Monstrul de fier pe care-l stăpâneşte are 40 de tone

FOTO Vânătoare cu parfum de femeie

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: