Fast-foodul, o afacere înfloritoare în Bistriţa

Numărul restaurantelor de tip fast-food  s-a dublat anul acesta faţă de 2009. Patronii din domeniu spun că afacerea merge brici şi că tinerii sunt cei mai fideli clienţi

Ştiri pe aceeaşi temă


Bistriţa a devenit, de ceva vreme, un rai al restaurantelor şi al choişcurilor care vând mâncare fast-food. Fie că sunt aşezate în apropierea zonelor cu flux pietonal sau a şcolilor şi a spaţiilor comericiale, aceste restaurante sunt o afacere extrem de profitabilă. Clienţii s-au obişnuit deja cu acest trend şi spun că, datorită concurenţei, au o paletă largă de opţiuni şi preţuri.

13 restaurante înregistrate în şase luni

Potrivit unui bilanţ al Oficiului de Registru al Comerţului, în primele şase luni ale acestui an, 13 firme din Bistriţa s-au înregistrat în categoria „Restaurante", categorie în care intră, conform  clasificării activităţilor în economia naţională (CAEN), şi localurile de tip fast-food. Numărul acestora este dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când doar cinci patroni porneau o afacere în acest domeniu, în Bistriţa. Acum, numărul lor a ajuns la 35.  „Au fost vizate 35 de autorizaţii  anul acesta de la agenţi economici din acest domeniu", spune Mihai Ruşti, purtătorul de cuvânt al primăriei.

 O afacere profitabilă

Dani Mureşan este unul dintre bistriţenii care a investit în două fast-food-uri din oraş  şi spune că afacerea îi merge ca pe roate. „Am deschis două puncte: unul la gară, de patru luni, şi un altul în zona Lamă, de o lună. Cinema mi-a sugerat să investesc în acest domeniu. Chioşcul de la gară l-am cumpărat de la fostul proprietar care a plecat în străinătate. Este o afacere profitabilă şi rentabilă. Avem clienţi tot timpul", spune patronul de la „Fast-food la Kinderu". Şi vânzătoarele confirmă că bistriţenii sunt mari consumatori de hrană pe fugă. „Sunt zile în care avem şi 50 de clienţi. De obicei, sunt tineri şi vin, cel mai des, după ora 23.00", spune Maria Albu, vânzătoare la un fast-food de la gară. Şi Vasile Bar, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie, spune că, în perioada de criză economică, astfel de afaceri prind pe piaţă. „O explicaţie este criza financiară, care determină o schimbare a priorităţilor în consum", crede Bar.

Diferenţe mari de preţuri între oferte

Alin Cosma are 29 de ani şi este un client fidel al mâncărurilor de tip fast food. Acesta spune că ofertele diferă destul de mult şi că, în funcţie de zona unde sunt deschise, preţurile pot fi şi duble pentru unele tipuri de sanvişuri. „Eu mănânc frecvent pentru că mi-e foarte comod aşa şi nu e scumpă mâncarea. Am observat, însă că, în unele locuri, acelaşi sandviş poate costa dublu. Fast-food-urile din Decebal sunt mai scumpe, în schimb, cele din zona Gării sau Împăratul Traian sunt mai accesibile. E foarte important să fii atent la cât de curate sunt. Am mulţi prieteni care au avut probleme cu mâncăruri care nu erau bine păstrate şi li s-a făcut rău", povesteşte Alin.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările