Cercetătorii japonezi au reuşit să creeze ovule umane imature. Cât de importantă este descoperirea

Cercetătorii cred că în curând vor putea realiza, în laborator, ovule ce pot fi fertilizate FOTO: Shutterstock

O echipă de cercetători japonezi a reuşit să creeze ovogoni din celule sanguine. Ovogonii sunt practic varianta primitivă a ovulelor umane. Cercetătorii cred că acesta este primul pas în crearea în laborator a ovulelor şi spermatozoizilor.

Uimitoarea descoperire ştiinţifică a fost realizată pe baza cercetărilor anterioare efectuate de biologul Mitinori Saitou, de la Universitatea Kyoto. Acesta a reuşit să înmulţească şoarecii, cu succes, cu ajutorul ovulelor şi spermatozoizilor realizaţi din celule stem.

Potrivit SmithsonianMag, echipa a încercat să transforme aceste celule în celule reproductive „primordiale”. Celulele au fost incubate în ovare artificiale create cu ajutorul celulelor embrionale ale şoarecilor, preţ de patru luni.

Celulele s-au transformat în ovogoni, până la sfârşitul testului. Deşi nu sunt suficient de mature pentru a fi fertilizate, reprezintă o reuşită importantă. Cercetătorii cred că este o chestiune de timp până când vor fi create ovule ce pot fi fertilizate, în laborator.

„Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au reuşit să demonstreze, cu convingere, că putem face ovule, variante imature de ovule”, a declarat biologul american Amader Clark.

Vă mai recomandăm:

Topul invenţiilor detestate chiar de inventatori. De la bomba atomică la publicitatea de tip pop-up

12 lucruri puţin cunoscute despre experienţele onirice. De ce femeile însărcinate îşi amintesc mai precis visele

Bistriţa