Decizia privind centura ocolitoare a Bistriţei, în curtea CNADNR. Referendumul local, pur consultativ

Decizia privind centura ocolitoare a Bistriţei, în curtea CNADNR. Referendumul local, pur consultativ

FOTO: Adevărul

Pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local s-a aflat şi un proiect care vizează organizarea unui referendum local, cu ajutorul căruia populaţia să fie consultată cu privire la centura ocolitoare a Bistriţei. Asta deşi, decizia cu privire la realizarea şi traseul centurii este în mâna CNADNR-ului.

Ştiri pe aceeaşi temă


Pe masa consilierilor locali s-a aflat astăzi un proiect de hotărâre care presupunea realizarea unui referendum local, prin care bistriţenii să fie întrebaţi dacă doresc sau nu o centură ocolitoare. Proiectul nu a putut fi votat, întrucât nu au fost suficienţi consilieri locali prezenţi pentru a face posibil acest lucru, după ce cinci consilieri locali PDL au părăsit sala de şedinţe.

Discuţiile pe marginea acestui subiect au fost aprinse, ieşind la iveală faptul că deşi se intenţionează consultarea populaţiei, rezultatele referendumului local ce se are în vedere, sunt pur consultative, cea care urmează să ia decizia finală fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, asta pentru că Primăria Bistriţa este beneficiar în acest caz, iar proiectul aparţine CNADNR.

S-a pus atunci întrebarea dacă un referendum, pentru care ar urma să se aloce 200.000 de lei, îşi mai are rostul, pentru că oricum bistriţenii îşi doresc o centură care să decongestioneze traficul, traseul fiind cel care îi nemulţumeşte.

Mai mult, împotriva traseului în cauză există şi o hotărâre definitivă şi irevocabilă a unei instanţe clujene, care a anulat hotărârea de Consiliu Local care dădea undă verde traseului respectiv.

Acesta pentru că traseul în cauză intră în intravilan şi mai mult, pe cei 5 kilometri cu care intră pe teritoriul municipiului există şi construcţii, fapt care contravine prevederilor legale din domeniu. De asemenea, printre neregulile semnalate de instanţă s-a numărat şi lipsa unui studiu de trafic. Instanţa a cerut Consiliului Local să anuleze hotărârea dată în 2010 cu traseul respectiv, lucru care nu s-a întâmplat nici la această dată.

La auzul acestor argumente, edilul municipiului Ovidiu Creţu, a susţinut că în cadrul referendumului nu ar fi fost adus în discuţie niciun traseu, bistriţenii fiind invitaţi doar să îşi facă cunoscută opinia privind construcţia unei centuri oricare ar fi traseul acesteia.

Costurile centurii au crescut în câţiva ani ca Făt Frumos

Pentru cei nici 15 kilometri de centură ocolitoare cu două benzi, costurile estimate au crescut ca Făt Frumos. Dacă în prima fază s-a vorbit despre 70-80 de milioane de euro, în 2010 s-a ajuns la 105 milioane de euro, urmând ca în 2012 costurile investiţiei să fie evaluate la 174 de milioane de euro, transformând centura municipiului Bistriţa într-unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură din ţară.
 

 

Vă mai recomandăm:

 

Bistriţenii vor decide daca vor centură ocolitoare prin Pădurea Codrişor. Referendumul va costa 200.000 de lei

Bistriţa şi Beclean vor avea centuri ocolitoare

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările