Bistriţenii preferă maşinile second-hand

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Robert Sighiartău crede că teama taxelor din 2011 îi determină pe bistriţeni să cumepre maşini second
Robert Sighiartău crede că teama taxelor din 2011 îi determină pe bistriţeni să cumepre maşini second

De teama taxelor mai mari de anul viitor, bistriţenii se grăbesc să-şi ia maşini vechi. Importul de maşini second se vede şi din creşterea cererilor de eliberare a numerelor roşii, înregistrate la Serviciul de Înmatriculări Auto, în ultimele patru luni.

Bistriţenii preferă maşinile care se vând la mâna a doua. Unul dintre cei mai mari dealeri auto din judeţ, totodată şi administratorul singurei pieţe de maşini second din Bistriţa, Robert Sighiartău, confirmă că, în perioada iulie-octombrie, autoturismele vechi s-au vândut mai bine decât cele noi. „În ultimele patru luni s-au vândut în jur 200 de maşini noi. Cele care au avut trecere au fost modele Duster şi Logan de la Dacia. Pe de altă parte, în piaţă se vând zilnic cam 3-4 maşini la mâna a doua, în acelaşi interval de timp", explică Robert Sighiartău. Acesta este director în cadrul firmei Comautosport, care e dealer unic în judeţ pentru marca Toyota, Mitsubishi şi acţionar la dealerul autorizat Dacia-Renault. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile s+au comercializat în perioada iulie-septembrie 2010, 189 de maşini noi.

Prea săraci pentru o maşină nouă 

Dealerul auto susţin că bistriţenii preferă second-urile din Germania. „Ardealul, în principal, s-a axat mereu pe maşinile aduse din Germania, în special pe cele vechi construite în perioada 1993-2000. Zilnic se vând maşini din 93-97, la care taxa de poluare este în jur de 500 de euro", afirmă Sighiartău. Acesta adaugă că una din explicaţiile pentru care maşinile vechie au trecere este teama oamenilor de taxe mai mari la anul. „Din cauza acestor taxe, până la sfârşitul acestui an, oamenii se vor axa mai mult pe maşini second-hand", explică Robert Sighiartău.

Unul dintre oamenii care au trecut ieri prin piaţa de maşini vechi din Bistriţa este Liviu Greluş, un bistriţean de 45 de ani, din Beclean. „Am o Dacie 1400 din 1992 pe care vreau să o schimb. Pentru că nu am bani să-mi iau una nouă, caut o maşină second", spune bărbatul.

Afacere înfloritoare

În timp ce unii se străduiesc să strângă un ban pentru a-şi lua o maşină veche, alţii au văzut în asta o afacere. Nelu Costan este un bistriţean care aduce maşini din Germania. El spune că profitul nu este foarte mare, dar e o metodă de a face un ban. „După ce scădem toate cheltuielile pe care le avem rămânem cu vreo 200 de euro pe o maşină. Aducem maşini construite până în 1997 cu motor între 1.000 şi 1.600 de centimetri cubi pentru că la ele taxa de înmatriculare e mică şi e rentabil şi pentru cumpărători", explică vânzătorul.

Au crescut solicitările de numere roşii

Tot în ultimele patru luni s-au eliberat peste 2800 de numere provizorii pentru maşini, cu 250 mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut . „Putem vorbi de o creştere considerabilă a solicitărilor de numere provizorii pentru maşini. Creşterea este considerabilă de la 2636 de numere în 2009 la 2860 în 2010. Numai în luna septembire au fost peste 100 de cereri în plus faţă de august, iar trendul se menţine şi luna aceasta", spune Danilă Baciu, şeful Serviciului de Permise şi Înmatriculări.

Bistriţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite