„Făcut în Maramureş“, catalogul creatorilor locali. Cele mai importante nume din toate domeniile, incluse pe listă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Făcut în Maramureş“ este un proiect ce a ieşit de sub tipar în urmă cu foarte puţin timp. Catalogul creatorilor locali de branduri arată cât de importantă este creativitatea în orice domeniu. Distribuit gratuit, catalogul dezvăluie poveştile, uneori uimitoare, ale naşterii celor mai cunoscute brandui maramureşene.

Proiectul „Făcut în Maramureş” a demonstrat că în orice domeniu de activitate creativitatea este un factor important pentru reuşite, iar Catalogul creatorilor locali de branduri surprinde acest aspect. Cititorul poate afla din paginile catalogului că Maramureşul nu are doar tradiţii, colinde şi pălincă, ci şi proiecte antreprenoriale de anvergură naţională şi internaţională. De exemplu, unul dintre eroi şi-a început ucenicia la 10 ani, iar acum este recunoscut în ţară ca “doctor de monumente”, iar altul a inovat într-un domeniu în care te gândeşti că nu se mai poate face nimic nou, mai ales într-o meserie a cărei istorie datează de peste 8.000 de ani. Nu lipseşte povestea Mocăniţei, brand născut sub presiunea turiştilor. Realizatorii catalogului afirm acest lucru justificând prin faptul că Mocănţa de pe aser nu a fost întotdeauna ”top-model” pe coperţile revitelor. Calea Ferată Foretieră din Vişeu de Sus a fost construită în 1933 ş a fost folosită pentru transportul lemnului. Din 2005 a început exploatarea turistică, iar astăzi, mii de turişti vin anual în Maramureş pentru o plimbare cu trenul cu ecartament îngust tractat de ”bătrânele doamne”, cum sunt supranumite locomotivele ”Măriuţa” sau ”Cozia”.

Faimar este un alt brand al Maramureşului, fiind înfiinţată în 1978 ca ”Fabrica de Faianţă şi Sticlărie” Faimar. Astăzi, activitatea este mult mai restrânsă faţă de anii de dinainte de 89, însă producţia este predominant pentru export.

Lista creatorilor de branduri continuă cu nume din industria alimentară, producţie IT sau industria hotelieră, până la meşteri populari sau arhitectură.

Nu putea lips din acest catalog tocmai Daniel Leş, celebrul olar de la Baia Sprie care duce mai depate acest meşteşug. ”Utimul dac liber”, cum îi place să-şi spună, el a deschis, pe lângă atelierul lui de olărit, o pensiune unde turiştii sunt bineveniţi să se bucure de un peisaj de basm, rupt de agitaţia cotidiană, dar să şi deprindă arta olăritului. Tot la capitolul ceramică este inclusă şi Ceramica Bledea, cunoscută deja ca şi brand maramureşean.

Apare în catalog Deilani, un brand local din zona fashion, despre care dacă nu ştii cu certitudine, e foarte uşor să-ţi imaginezi că provine cel puţin din mediul fashion italian.

Catalogul creatorilor locali de branduri a fost realizat în urma unei selecţii la care au contribuit consumatori independenţi, specialişti locali din domeniul creativ, dar şi membrii Asociaţiei Pro Maramureş, în calitate de iniţiatori ai proiectului. Distribuţia se face gratuit, în puncte publice cu maximă vizibilitate, la târguri şi la principalii vectori de influenţă: mass-media, autorităţi, alte instituţii locale şi naţionale. ”Mediatizarea poveştilor de succes în care eroii sunt creatorii din spatele brandurilor stimulează mândria locală şi spiritul de competitivitate la nivel profesional, duce la formarea unui sentiment de solidaritate, reflectat inclusiv în reorientarea obiceiurilor de consum, conduce la creşterea ponderii sectorului creativ în economie şi, nu în ultimul rând, conştientizează publicul despre ideile, conceptele, inovaţia care le influenţează până la urmă calitatea vieţii”, arată realizatorii catalogului.

În cadrul proiectului au fost puse bazele unui hub creativ local, din care fac parte proprietari şi creatori de branduri, designeri, copywriteri, dar şi specialişti în marketing şi comunicare.

Mai puteţi citi:

A făcut o afacere profitabilă cu cătină şi acum vinde inclusiv în Africa de Sud

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite