Cum să faci cele mai gustoase găluşte cu prune. Ce vitamine importante pentru sănătate conţin fructele

Cum să faci cele mai gustoase găluşte cu prune. Ce vitamine importante pentru sănătate conţin fructele

Reţetă uşor de făcut. FOTO: Arhivă

Prunele sunt o sursă importantă de vitamina C, vitamina A, vitamina K, potasiu şi fibre. Ele pot fi consumate crude, dar şi integrate în diverse deserturi, făcând preparatul să devină unul gustos.


Ingrediente:
 
300 grame de cartofi
100 grame de făină
1 gălbenuş
1 linguriţă untură sau unt
1/4 linguriţă sare
pesmet prăjit
prune
 
Mod de preparare: 
 
Cartofii se pun la fiert în coajă, în apă adăugându-se puţină sare. Când sunt fierţi, cartofii se decojesc şi se fac ca pentru piure, apoi se lasă la răcit. Până se răcesc, se pune într-o oală mare apă la fiert pentru a fierbe gomboţii cu prune la final. 
 
Pentru pesmet se pune o linguriţă de ulei într-o tigaie. Se încinge, apoi se adaugă pesmetul şi se lasă la rumenit, amestecând din când în când până în momentul în care devine maro la culoare. Se mai adaugă zahăr. 
 
La cartofii răciţi se adaugă făina, gălbenuşul, untura (untul) şi sarea. Se framântă  până devine ca un aluat şi se întinde. Se taie aluatul pătraţele, se pun prunele jumătăţi se adaugă puţină scortişoară şi se fac biluţe.
 
Cand apa a dat în clocot, se adaugă bilele formate, astfel încât să nu se lipească una de alta. Se lasă la fiert până se ridică la suprafaţă. Apoi se scot şi se pun la strecurat. Se tăvălesc prin pesmetul prăjit.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: