Rolul inteligenţei emoţionale în succesul şcolar. Program pentru formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Rolul inteligenţei emoţionale în succesul şcolar. Program pentru formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Curs despre rolul inteligenţei emoţionale în succesul şcolar FOTO CCD Bacău

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău organizează programul de formare continuă „Inteligenţa emoţională şi succesul şcolar”, avizat de Ministerul Educaţiei şi destinat personalului didactic din învăţământul preuniversitar. Orele se desfăşoară la Colegiul Tehnic "Anghel Saligny" Bacău şi la Colegiul Tehnic "Gheorghe Asachi" Oneşti.

Activităţile derulate în cadrul  cursului pun în discuţie modalităţile prin care se poate asigura dezvoltarea echilibrată, armonioasă, a inteligenţei generale şi a celei emoţionale, urmărind consolidarea structurilor cognitive (gândire, memorie, imaginaţie, limbaj), a celor reglatorii (afectivitate, voinţă), a funcţiilor psihice (atenţia), a ansamblului de abilităţi şi deprinderi, precum şi a elementelor caracteriale.


Programul de formare continuă, organizat în premieră de CCD Bacău este coordonat de profesorul Mihaela Cojocaru, de la Şcoala Gimnazială ”Dr. Alexandru Şafran” Bacău.  Pe parcursul celor 40 de ore sunt descrise modul în care un program pentru educarea inteligenţei emoţionale, poate influenţa dezvoltarea unui copil dar şi modul în care formarea timpurie a abilităţilor emoţionale, poate deveni un instrument pe calea spre success a adultului de mai târziu.  Inteligenţa emoţională, contribuie la definirea şi limpezirea emoţiilor, la diversificarea acestora, la conturarea unor nuanţe afective, la completarea tabloului emoţional ce colorează existenţa.


„Mihaela Cojocaru, formator şi doctor în psihologie şi stiinţe ale educaţiei, îşi propune să prezinte caracteristicile succesului şcolar, care nu este un indicator al valorii inteligenţei generale sau globale a elevului, întrucât capacitatea de adaptare şcolară depinde de inteligenţa lui şcolară“, a precizat Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.
Profesorii cu o inteligenţă emoţională ridicată ştiu să îşi motiveze elevii, manifestă spirit inovativ, obţin performanţe superioare, folosesc eficient timpul şi resursele materiale, dovedesc calităţi de lideri şi spirit de echipă. „Dezvoltarea inteligenţei emoţionale a devenit un obiectiv obligatoriu în domeniul învăţământului, iar cei mai mulţi profesori consideră formarea acestor abilităţi o prioritate în dezvoltarea elevilor lor. Considerăm că este importantă organizarea unui program de instruire, care include în mod explicit, formarea abilităţilor de a percepe corect, de a înţelege şi de a stăpâni emoţiile. Învăţarea acestor abilităţi se bazează, în principal, pe abordarea practică, în defavoarea celei teoretice. Cel mai important lucru este exersarea abilităţilor emoţionale, astfel încât aceasta să devină o a doua natură în comportamentul elevilor”, ne-a declarat profesorul Gabriel STAN, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările