Cum au soluţionat judecătorii cazul studentului care s-a răzbunat public pe un client neserios de pe OLX

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Bacău a pronunţat sentinţa definitivă în caul studentului din judeţul Călăraşi trimis în judecată după ce s-a răzbunat pe un client OLX care nu i-a ridicat coletul.

Condamnat în primă instanţă la doi ani şi două luni închisoare cu suspendare sub supraveghere pentru accesarea ilegală a unui sistem informatic şi alterarea integrităţii datelor informatice, studentul M.H. a contestat sentinţa, considerând-o prea aspră, raportat la faptele sale.

Tânărul de 24 de ani, student la Politehnica Bucureşti, a pus la cale o răzbunare împotriva unui bărbat din Bacău, urmare a unei tranzacţii eşuate pe OLX. Concret, studentul  s-a oferit să vândă bărbatului din Bacău un server. L-a expediat prin intermediul unei firme de curierat, plata urmând a se face prin sistem ramburs. Coletul a ajuns la destinaţie, dar nu a mai fost ridicat de client, fapt ce a stârnit nemulţumirea vânzătorului, care a trebuit să suporte costurile de transport.

Curtea de Apel Bacău a admis apelul studentului, însă doar în sensul reducerii pedepsei. Astfel, instanţa de control judiciar a decis definitiv condamnarea lui M.H.la un an şi şapte luni închisoare. Totodată, judecătorii au hotărât diminuarea perioadei de supraveghere de la trei la doi ani. Tânărul nu a fost scutit de obligativitatea de a presta 80 de zile de muncă în folosul comunităţii.

 M.H. a decis să-l facă de ruşine pe clientul neserios din Bacău, apelând la o metodă ilegală. A reuşit să-şi însuşească numărul de telefon al acestuia şi să obţină controlul asupra contului de Facebook al acesutuia. Acest lucru a fost posibil după ce a reuşit să inducă în eroare reprezentanţii companiei Orange, profitând de faptul că persoana din Bacău avea numărul de telefon pe o cartelă PrePay. Studentul a sunat la Serviciul clienţi al companiei de telefonie mobilă, pretinzând că este utilizatorul cartelei cu numărul de telefon ce aparţinea bărbatului din Bacău. A declarat că i-a fost furat telefonul motiv pentru care solicită blocarea cartelei. Solicitarea a fost aprobată de reprezentanţii companiei de telefonie mobilă. La scurt timp după apelul la Serviciul Clienţi studentul s-a deplasat la un Orange Shop din Bucureşti, s-a legitimat cu propria carte de identitate şi a solicitat înlocuirea cartelei Orange PrePay pe care o declarase furată mai devreme.

După ce a intrat în posesia cartelei SIM, tânărul a identificat contul din reţeaua de socializare Facebook utilizat de bărbatul din Bacău. În continuare, a iniţiat o procedură de resetare a parolei contului, solicitând transmiterea noului cod de acces pe numărul de telefon asociat profilului de utilizator. După resetarea parolei, a intrat în contul persoanei vătămate, postând două mesaje în cuprinsul cărora şi-a făcut cunoscute revendicările: „Pentru parolă, voi avea nevoie de o copie după buletinul tău, trimisă pe mail” şi „Totul va reveni la normal, atunci când iţi vei cere scuze tuturor persoanelor jignite, ţepuite pe net sau înşelate, vei achita orice datorie, împrumut plată, ridicări de bunuri comandate. Expect us."

În timpul cercetărilor, procurorii au solicitat  reprezentanţilor Orange explicaţii cu privire la modalitatea de compromitere a cartelei telefonice aparţinând  persoanei vătămate din Bacău.  

”Din conţinutul răspunsului formulat de reprezentanţii companiei de telefonie mobilă,  rezultă  că la data de 25.04.2017, ora 19:40, nr. de telefon xxxxxxxxxx a fost suspendat pe motiv de furt, printr-un apel la Serviciul Clienţi.  În aceeaşi zi, la ora 19:53, numitul „M.H.” cu actul de identitate, nr (...) şi  CNP (...), s-a prezentat la Orange Shop Auchan Tricodava, din municipiul Bucureşti, solicitând înlocuirea cartelei Orange Prepay, cu numărul xxxxxxxxxx. Acesta a primit o cartelă SIM, dar a refuzat să lase o copie a actului de identitate”, se menţionează în hotărârea pronunţată pe 4 decembrie de Tribunalul Bacău. 

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite