Lucrările la autostrada Arad-Timișoara au fost suspendate din cauza unor datorii

Lucrările la autostrada Arad-Timișoara au fost suspendate din cauza unor datorii

Lucrările la autostrada Arad-Timișoara au fost suspendate

Lucrările la autostrada Arad-Timişoara au fost suspendate, iar şantierul intră în conservare, după ce contructorul susţine că are de recuperat de la Ministerul Transporturilor aproximativ 25 de milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lucrările la autostradă au început în 2009 şi ar trebui să fie gata în 2011, fiind în valoare aproape 500 de milioane de lei. Însă sunt deja în urmă cu circa 1 an de zile.
Reprezentanţii consorţiului Fcc Porra Astaldi, care realizează lucrările, spun că au de recuperat circa 25 de milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în schimbul lucărilor realizate deja.

Aşa că au anunţat autorităţile române că au suspendat lucrările pentru că nu mai pot plăti tot ei pentru ceea ce fac. Şantierul autostrătizii va intra în conservare până la deblocarea plăţilor.


„Am luat decizia aceasta din cauza problemele financiare. Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută, am cheltuit foarte mulţi bani ca să lucrăm pe acest proiect şi nu am fost plătiţi până în acest moment. Există o datorie de 25 milioane euro, diferenţa între lucrările realizate şi plătite”, a declarat Marco Grinovero, project manager Fcc Porr Astaldi.

De cealaltă parte, reprezentanţii Ministerului Transporturilor recunosc că există datorii către constructor, dar spun că vina îi aparţine acestuia întrucât nu ar fi emis facturile aferente.

Constructorii spun că nu au mai păţit aşa în nicio ţară pe unde au mai lucrat, cu o singură excepţie, iar asta s-a întâmplat în Africa.

În şantierul autostrăzii Arad-Timişoara sunt implicaţi aproximativ 1100 de oameni, dintre care mulţi riscă să rămână fără un loc de muncă, dacă lucrările nu se vor relua cât mai repede.


După ce s-a anunţat că se suspendă lucrările, la şantierul autostrăzii au început controalele din partea poliţiei, gărzii financiare şi a gărzii de mediu. Probleme sunt şi la şoseaua de centură în regim de autostradă a Municipiului Arad, ce face parte din autostradă. Ministreul Transporturilor a acuzat constructorul că bate pasul pe locul, însă acesta spune că vina apraţine autorităţilor care au aprobat exproprierile mult prea târziu.

Şoseaua de centură are 12 km şi ar trebui să fie gata anul viitor. Costă aproape 450 milioane lei fără TVA şi cuprinde inclusiv un nou pod peste Mureş.
În ceea ce priveşte tronsonul de autostradă Arad-Nădlac, pe unde se va face legătura cu autostrada din Ungaria, lucrurile stau şi mai rău... licitaţia nici măcar nu a început, aşa că de termene nici nu mai poate fi vorba.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările