Drum rapid, blocat de trenurile care încolonează şoferii la barieră

Pe centura de ocolire a Aradului, între Deva şi Nădlac, vor fi construite două pasaje. Rolul variantei ocolitoare, care ar trebui să scurteze drumul şoferilor, este afectat de trecerile la nivel cu calea ferată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Şoseaua de ocolire a Aradului, care face legătura între drumul de la Deva spre Nădlac, este străbătută în două locuri de calea ferată. Cele două bariere pun de mai mulţi ani la grea încercare nervii şoferilor arădeni, dar şi a celor aflaţi în tranzit.
„Este un dezastru, mai ales după-amiaza când centura e mai aglomerată. Stăm şi câte o oră la coadă după ce trece vreun tren, mai ales că e o zonă foarte circulată”, s-a plâns Cristian Beleznai, şofer de taxi. Acesta povesteşte că se întâmplă să mai aibă câte o cursă de taxi spre zona Vladimirescu şi, din cauza barierei de pe centură, uneori coada de maşini formată ajunge până la intrarea în această comună.
Şi arădenii care fac naveta spre Horia, Şiria sau Ineu sunt îngroziţi de acest traseu. „Eu vin zilnic de la Horia şi e o nebunie. Pierd jumătate de oră la dus şi jumătate la întors din cauza trecerilor peste calea ferată, mai ales că intersecţia spre Horia e imediat după barieră”, a explicat şi Vasile Nicoroiu, un alt şofer arădean. Aceeaşi situaţie este şi la intersecţia centurii cu drumul spre Curtici, acolo unde se află cea de-a doua linie de cale ferată. Sute de arădeni care muncesc în zona industrială Curtici pierd mai mult timp la intrarea în Arad, decât timpul alocat drumului de la Curtici la Arad.




Rezolvare în doi ani
„Sunt după-amieze când din cauza barierei de la CET coada e de câţiva kilometri pe centură şi atunci să traversezi centura e o aventură”, se plânge şi Marian Codrea, un şofer care de mai mulţi ani face naveta la Curtici. Singura soluţie este construirea unor pasaje peste calea ferată, pentru care au fost începute proiecte. În prezent, ele sunt la faza de licitaţie, după ce s-au alocat 500.000 de lei pentru lucrări.
Primul dintre pasaje, cel de la intersecţia cu drumul spre Horia, a fost deja licitat, iar ofertele, 11 la număr, au fost depuse şi analizate. „În momentul de faţă, are loc o analiză a dosarelor depuse şi probabil la începutul lui august vom avea numele constructorului, urmând ca în 8-10 august să fie semnat contractul”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta a mai explicat că singura problemă ce ar mai putea apărea pentru acest prim pasaj ar fi contestaţiile care ar putea tergiversa începerea lucrărilor. „Sperăm totuşi că nu vom avea astfel de probleme şi în doi ani să avem pasajul gata”, a mai adăugat Pistru. Cât priveşte cel de-al doilea pasaj, începând de astăzi, firmele interesate de realizarea lui îşi pot depune ofertele la Ministerul Transporturilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările