Cum funcţionează kangoo jumps: mărturii ale celor care practică acest sport

Cum funcţionează kangoo jumps: mărturii ale celor care practică acest sport

Cei doi instructori, alături de cursanţi FOTO arhivă personală

Antrenează sute de persoane din Arad şi Timişoara prin sporturi de întreţinere, printre care şi kangoo jumps. Este vorba despre Cristian Lucuţa, instructor de sport la Aualeu Fitness, care ne dezvăluie câteva secrete cu privire la practirea acestui sport.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi în trecut Cristi a practicat sporturi de contact, în ultimii nouă ani a predat mai multe tipuri de sporturi de intreţinere: kangoo jumps, fitbalance, fitball, capoeira fitness, no limits, suspensions etc. Acesta spune că diferenţa dintre sportul de performanţă şi cel de întreţinere este aceea că, dacă în cazul primului prioritară e performanţa în diferite domenii, în cazul sporturilor de întreţinere nu performanţa sportivă contează, ci sănătatea şi starea de bine a practicanţilor.

„Aşadar, preocuparea celor care inovează în acest domeniu este descoperirea tipurilor de mişcare care aduce cât mai multe beneficii cu cât mai puţine efecte secundare în rândul practicanţilor. Astfel încpe şi povestea kangoo jumps-ului. Se ştie de exemplu că alergatul sau jogging-ul e un sport minunat, cu efecte minunate în ceea ce priveşte sănătatea organismului. Totuşi cei care aleargă pe suprafeţe foarte dure, de exemplu asfalt, sau cu încălţăminte înadecvată s-ar putea ca la un moment dat să resimtă dureri la nivelul articulaţiilor. Probabil toată lumea e conştientă că e mult mai bine să alergăm pe un gazon tuns uniform decât pe asfalt, pentru că, cu cât suprafaţa pe care alergăm sau sărim e mai moale, cu atât şocul absorbit de către oasele şi articulaţiile noastre e mai mic şi implicit uzura acestora e mai mică”, spune instructorul arădean.

Acesta specifică că de aici a pornit şi idea unui medic canadian, care a inventat o încălţăminte care să absoarbă cât mai mult din şocul pe care piciorul nostru îl suportă atunci când sărim sau alergăm: „şi astfel s-au născut ghetele de kangoo jumps, al căror singur rol e acela de a absorbi şocurile la contactul cu solul în cadrul alergării sau a săriturilor, fiind folosite atât pentru practicarea sportului, cât şi în recuparare medicală. Practic un antrenament de kangoo are elementele unui antrenament de aerobic sau tae-bo, singura diferenţă e că ghetele atenuează şocul la impactul cu podeaua cu până la 80 %. Toate mişcările din tipul unui antrenament de kangoo, ar putea fi făcute chiar şi dacă cursanţii ar fi încălţaţi doar în adidaşi. Practic sunt mişcări pe care le facem când sărim coarda, când alergăm sau când facem tae-bo sau aerobic. Diferenţa pe care o fac ghetele de kangoo este că în loc ca talpa noastră, oasele şi articulaţiile să preia şocul, acesta e preluat în mare parte de talpa ghetelor, protejându-ne astfel corpul de uzură. Aşadar e o logică simplă: fără ghete şocul e absorbit în proporţie de 100% de către oase, cartilagii şi articulaţii, iar atunci când facem aceleaşi mişcări încălţaţi cu ghete de kangoo, oasele şi articulaţiile noastre absorb doar 20 % din şocul săriturii ceea ce înseamnă o uzură redusă cu până la 80%!”.


Kangoo jumps FOTO arhivă personală

Cristi mai spune că aceste ghete de kangoo trebuie să fie reglate nu doar în funcţie de mărimea piciorului, ci şi în funcţie de greutatea şi forţa celui care le foloseşte.

„Datorită acestor calităţi ale ghetelor de kangoo, printre cursanţii mei sunt foarte mulţi foşti sportivi de performanţă, care din cauza traumelor suferite în trecut la genunchi sau coloană nu mai pot să practice alte sporturi, medici şi cadre medicale care au devenit conştienţi de faptul că acest sport are printre cele mai puţine efecte secundare şi cele mai multe beneficii, persoane care se recuperează după diferite accidente sau chiar afecţiuni de genul semiparezelor sau preinfarcturilor, cursanţi care vor să slăbească sau să tonifice sau pur şi simplu persoane cărora le place sportul şi buna dispoziţia din sălile noastre”, mai adaugă Cristian Lucuţa.


Cei doi antrenori, alături de cursanţi

De asemenea, acesta vrea să specifice că, în toate ţările în care acest sport a pătruns, numărul cursanţilor, a antrenorilor şi a sălilor unde se predă kangoo este în creştere şi, mai mult de atât, în ţări precum Germania, Canada sau SUA există spitale care au achiziţionat ghete de kangoo pentru a le folosi pentru recuperare medicală.

„În acest sens, împreună cu Universitatea de Vest Vasile Goldiş din Arad, vom derula anumite proiecte prin care studenţii facultăţilor de sport şi kinetoterapie sau medicină să poată ajuta viitorii pacienţi. Aşadar kangoo jumps e un sport din categoria sporturilor aerobe cu efecte secundare minime. Consider că există două motive care pot duce la blamarea acestui sport: invidia sau informarea insuficientă”, mai ţine să precizeze arădeanul. 

Câteva mărturii ale unor cadre medicale despre kangoo jumps:

Dia Samoilescu, asistentă medicală:

În anul 2013, în urma unui accident am suferit mai multe fracturi la coloana vertebrală, picioare şi mâini, eram cu moralul la pământ! Nu mă puteam apleca să mă încalţ, luasem în greutate, iar cum varsta era + 45 a trebuit să renunţ la multe lucruri din viaţa mea. O prietenă a incercat să-mi ridice moralul şi mi-a făcut cadou o oră de kangoo jumps cu Edina şi Cristi... Sunt cadru medical şi eram destul de sceptică, dar Cristi mi-a explicat că tot efortul e preluat de ghetuţe. Aşa că, după o lună de Kangoo şi capoiera fitness, câte trei ore pe săptămână şi respectiv o oră pe săptămână, nu doar că am pierdut kilograme, dar corpul a recăpătat formele dinaintea accidentului iar eu mă aplec cu uşurinţă! Datorită exerciţiilor, mi-am recapătăt mobilitatea, durerile au dispărut!

Andreea Maier, medic, Spitalul Judeţean Arad

Încălţând ghetele de kangoo jumps pentru prima dată, te cuprinde euforia, afişând un zâmbet larg, trezind astfel spiritul copilăriei. Exerciţiile sunt menite să definească atât abdomenul superior, cât şi cel inferior şi lateral. Săritura pe ghetele kangoo nu este principala mişcare prin care grupele musculare primesc impulsuri şi se ard grăsimi. Principalul beneficiu este evitarea impactului cu solul. Echilibrul implicat în timpul exerciţiilor stimulează receptorii mecanici ai coloanei şi ai articulaţiilor membrelor, lucru esenţial pentru un echilibru adecvat şi pentru aptitudinile proprioceptive.

Maria Viruzab, medic specialist diabet, nutriţie şi boli metabolice, Spitalul Judeţean Timişoara

Acest sport îmi induce o stare extraordinara, clasele sunt vesele şi mă simt ca într-o familie. Corpul meu s-a transformat şi reuşesc de fiecare dată sa ma deconectez. Recomand acest sport şi pacienţilor mei care doresc şi trebuie să îşi modifice stilul de viaţă.

Violeta Turcus, conferenţiar dr. la Facultatea de Medicină din Arad

Pentru mine kangoo nu este doar un sport, a devenit un stil de viaţă, care m-a ajutat să devin mai sănătoasă, să îmi schimb viziunea despre modul în care efortul fizic ajută nu numai corpul să devină mai sănătos ci şi în echilibrarea psihicului. După un an şi jumătate de mers la sală, sunt o altă persoană, mă simt mult mai bine în pielea mea, am reuşit să-mi schimb stilul de viaţă.

Mihaela Trausan, medic Spitalul Judeţean de Urgenţă Arad.

Practic kangoo jumps de doi ani de zile timp în care viaţa mea s-a schimbat în bine: am slăbit foarte uşor aproximativ 15 kilograme, mă simt mult mai energică şi tot ce pot să spun e că nu aş mai putea renunţa la acest sport! Practic creează dependenţă!

Johanna Elisabeth Cloke, medic Spitalul de Urgenţă Arad

Am avut fractură de platou tibial şi ruptură de menisc pe partea medială şi entorse la fiecare ligament din genunchi plus lichid acumulat în încheietură. La colana am lombosciată. Am acumulat multe kilograme datorită faptului că nu mai puteam să practic niciun sport, până când am aflat de Kangoo Jumps. Am fost circumspectă că o să pot să practic acest sport, datorită afecţiunilor de care sufăr, dar surpriză! Încă după primele antrenamente am început să mă simt mai bine. Am slăbit peste 12 kg. Ghetele de kangoo îmi protejează genunchii şi coloana, ele având rolul de a absorbi şocul săriturilor.

Loredana Popescu, medic specialist pneumologie la Spitalul Orăşenesc Ineu

Am început sa merg la orele de kangoo jumps în februarie 2012. Iniţial frecventam orele deoarece doream să scap de câteva kilograme, însă fără ca să îmi dau seama m-am transformat dintr-o persoană sedentară, ce a fugit toată viaţa de sport, într-o persoană activă. Am avut luni în care făceam zilnic naveta Arad -Timişioara, cu toate acestea îmi făceam timp să merg de trei ori pe săptămână la orele de Kangoo fără ca sa mă simt epuizată. Acum sunt zile în care vin la cursuri chiar şi după ce ies din gardă, deoarece am ajuns să «văd» sportul ca şi pe o sursă de relaxare psihică, fizică şi în acelaşi timp ca pe o sursă de energie. În decursul acestor ani nu am avut probleme de sănătate care să fie provocate de acest sport. Îl recomand tuturor care vor să îşi schimbe stilul de viaţă.

Florin Balan, fost vicecampion naţional la Rugby

Practic kangoo jumps de aproape doi ani, împreună cu soţia mea, care e medic la Spitalul Judeţean Arad. Datorită traumatismelor pe care le-am suferit în timp ce practicam rugbyul, atat la nivelul genunchilor, cât şi la coloană, aveam dureri şi puteam să dorm doar în anumite poziţii. De când practic kangoo am scapat de durerile genunchilor şi ale coloanei, calitatea vieţii mele îmbunătăţindu-se semnificativ. Recomand acest sport atât celor sănătoşi, cât şi celor care vor să se recupereze după accidentări.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: