Reclamă la tutun în perioada interbelică. Ţigara, recomandată pentru diminuarea stresului doamnelor din înalta societate

Reclamă la tutun în perioada interbelică. Ţigara, recomandată pentru diminuarea stresului doamnelor din înalta societate

Pasta de dinţi era promovată numai din considerente estetice, iar la tutun se făcea reclamă special pentru doamnele stresate din înalta societate. Reclamele din perioada interbelică arătau cu totul altfel decât cele de astăzi.

Ştiri pe aceeaşi temă

În perioada interbelică, România a cunoscut cea mai importantă dezvoltare economică. Tot atunci s-au dezvoltat pe meleagurile autohtone şi reclamele. Pe principiul ”Reclama este sufletul comerţului”, negustori plăteau bani frumoşi pentru a umple paginile ziarelor din anii 30 cu reclame care mai de care mai atrăgătoare.  Reclamele din perioada interbelică nu se adresau omului de rând , ci clasei elitiste şi cochete, singura care îşi permitea achiziţionarea produselor promovate
 
80% dintre reclame din perioada interbelică erau destinate femeilor, iar în ceea ce priveşte produsele destinate femeilor, cel mai mare sector era cel al cosmeticelor. Cu text sau cu imagini însoţite de text, reclamele la cosmetice îmbiau doamnele să cumere creme , săpunuri sau parfumuri.  Nu lipseau nici reclamele la vopsea de păr, ondulatoare sau măşti pentru riduri. ”U Wa Massa” era un ingenios aparat vibrator care promitea slăbirea rapidă în doar 30 de zile ” fără medicamente, fără cură, fără oboseală”.
 
Pasta de dinţi promovată pentru frumuseţea danturii 
 
În anii 1932-1936 existau în ziarele româneşti reclame la cel puţin douăzeci de tipuri de pastă de dinţi . Cele mai multe dintre reclamele la pastă de dinţi sau la săpun  de dinţi atrageau atenţia doar asupra esteticului, fără să facă referire la necesitatea produsului din punct de vedere al sănătăţii. ” Foloseşte Dentol pentru a avea dinţi albi. Foloseşte Odol pentru a avea dinţi ca perlele. Când o femeie întrebuinţează pasta de dinţi Odol , ea poate zâmbi şi râde în voie, căci e sigură de farmecul ei”, acestea erau mesajele care însoţeau reclamele la pasta de dinţi.
 
Reclama la medicamente
 
Cele mai multe reclame din ziar erau cele pentru medicamente sau  produse care tratau o mulţime de afecţiunini, multe dintre ele având un efect de panaceu. Cele mai vizate afecţiuni erau nevraliile, durerile de cap, reumatismul, guta, durerile de picioare. 
Cele mai multe dintre medicamentele prezentate în reclame veneau din Occident . Aspirina Bayer, cea care se găseşte şi astăzi în farmacii , era prezentată ca fiind indicată pentru ”nervi” în vreme ce autohtonul Antinevralgic era destinat durerilor de cap.
Tutunul recomandat pentru reducerea stresului 
 
Ţigările reprezentau un răsfăţ destinat bărbaţilor în perioada interbelică. Tutunul nu erau prezentat nicidecum ca un viciu care afectează sănătatea. Aşa se face că  în reclamele din anii 30 produsul este promvat ca fiind benefic.  Unele reclame recomandau tutunul ca pe un medicamnet. Se spunea că este necesar pentru concentrare şi pentru eliminarea stresului. Reclama la tutun nu făcea nicio referire la ce efecte poate avea tutunul .  
 
Existau inclusiv reclame care se adresau doamnelor fumătoare din înalta societate.” Femeia modernă fumează!. Pentru că fumatul este stimulentul gândirii în timpul muncii, o destinare a nervilor în repauz. Totuşi , doamnele nu suportă orice ţigaretă. Conştientă de acest fapt, Casa Autonomă a Monopolurilor a lansat o ţigaretă specială, fabricată dintr-un tutun superior, Doina, care de la scurta-i apariţie pe piaţă a cunoscut un adevărat succes”, suna o reclamă din interbelic care promova ţigareta ”Doina”
 
Regina Maria a făcut reclamă la crema Pond s
 
Unele dintre reclamele la produsele cosmetice din perioada interbelică erau realizate de vedetele vremurilor. Regina Maria în 1924 a făcut şi ea o reclamă la crema Pond s, devenind astfel primul membru al unei familie regale care a făcut reclamă.
Regina a ajuns să facă reclamă după ce vizitase America, achiziţionase cremele Pond s şi se arătase încântată de efecul acestora. Firma producătoare a invitat-o pe regină să facă reclamă cremei, iar aceasta a acceptat trimiţând o scrisoare în care susţinea efectele produsului.
 
”Nicio femeie nu e atât de sus plasată, încât să-şi permită să-şi neglijeze aspectul. Imaginea personală este vitală pentru succesul ei şi nu poate îngădui ca semnele obişnuite de Oboseală să se vadă pe chipul ei. Sunt încredinţată că frumuseţea poate fi menţinută prin folosirea zilnică a cremelor Pond´s”, spunea Regina Maria despre crema la care a făcut reclamă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările