Priorităţile învăţământului primar, dezbătute la Alexandria în prezenţa ministrului Pavel Năstase

Priorităţile învăţământului primar, dezbătute la Alexandria în prezenţa ministrului Pavel Năstase

Pavel Năstase a participat la o masă rotundă pe tema învăţământului primar

Priorităţile învăţământului primar au fost dezbătute, astăzi, la Alexandria în cadrul unei mese rotunde la care a fost invitat să participe ministrul Educaţiei, Pavel Năstase.

Ştiri pe aceeaşi temă

La aceeaşi întâlnire au fost prezenţi prefectul judeţului Teleorman, Florinel Dumitrescu, preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, Dănuţ Cristescu, primarul Alexandriei Victor Drăguşin, inspectorul general al IŞJ Teleorman Valeria Gherghe, directorul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare- Marian Şuţă, preşedintele ARACIP Şerban Iosifescu. Acţiunea, menită să sărbătorească în avans Ziua Învăţătorului, a fost organizată de Asociaţia Învăţătorilor Teleorman
Ministrului Educaţiei i-au fost prezentate, cu acest prilej, câteva direcţii de acţiune pe care cadrele didactice din învăţământul primar le consideră proritare: ”Pentru a realiza un învăţământ de calitate care să răspundă nevoilor şi provocărilor societăţii actuale este necesar ca şcoala, prin organizarea ei, prin norme instituţionale şi reguli de conduită să creeze cadrul social al învăţării. Considerăm că  este de o importanţă majoră ca învăţătorul să se aplece asupra fiecărui copil, să îi acorde toată atenţia cuvenită. Acest lucru presupune timp, răbdare, în pregătirea lecţiilor. De aceea, considerăm să reducerea numărului de elevi la clasă ar fi o măsură benefică pentru a asigura abordarea diferenţiată, în funcţie de nevoile fiecărui elev. Este necesar ca în fiecare şcoală să existe învăţător de sprijin şi consilier psihopedagog. Privind din perspectiva elevilor, procesul instructiv-educativ este mult mai atractiv dacă la nivelul programei aplicabilitea ar avea o pondere mai mare, raportată la conţinuturile teoretice”.
Baze materiale la standarde înalte, echipamente audio-video, table interactive, softuri educaţionale, laboratoare , alocarea unui coeficient mai mare din PIB pentru educaţie reprezintă alte priorităţi ale învăţământului primar, aduse în atenţia ministrului.

”Ne exprimăm speranţa unei colaborări eficiente atât între mai multe ministere , dar şi între minister şi instiuţii ale statului pentru crearea unor programe, pentru deschiderea unor linii de finanţare ce pot fi accesate de unităţile de învăţământ. Ceea ce ne dorim este ca şcoala românească să ofere elevilor nu doar informaţii de cultură generală, ci să fie acel loc în  care elevii să vină cu plăcere, care să îi pregătească pentru viaţă cu adevărat”, au mai transmis ministrului, dascălii din învăţământul primar, prin vocea conducerii Asociaţiei Învăţătorilor din Teleorman.

Potrivit ministrului Pavel Nãstare, pentru fiecare problemã semnalatã de învãţãtori existã şi o soluţie la nivelul ministerului. "Şi pe agenda ministerului avem aceste teme. Pentru formarea continuã a cadrelor didactice avem un proiect care acum este depus la fonduri Europene şi vom face aceastã pregătire pentru toate cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar. O sã investim cu prioritate în mediul rural. Eu cred cã asta trebuie sã facem având în vedere condiþiile vitrege care sunt în aceste locuri. Mi-a plãcut foarte mult sistemul de educaţie japonez, unde pânã pe la vârsta de zece ani copiii nu dau evaluãri. Ei sunt lãsaţi sã viziteze un parc, sã vadã cum cresc florile, animalele. Eu nu spun cã noi trebuie sã facem aşa, dar trebuie sã ne gândim.", a declarat Pavel Nãstase.

În cadrul discuţiilor libere, atenţia ministrului s-a îndreptat către potenţialul agricol al judeţului Teleorman şi dezvoltarea învãţãmântului dual. "Anul acesta dãm drumul la învãţãmântul dual. Oferim pentru fiecare elev care se duce la o şcoalã profesionalã 200 de lei, lunar. Vreau sã vin de mai multe ori aici, în judeţ, sã discutãm cu angajatorii. Avem o resursã foarte importantã aici în judeţ, agricultura. Partea de practică în învăţământul dual înseamnă cam 70% practicã şi 30% teorie. Aceastã practicã, aici suntem noi deficitari. Trebuie sã mergem pe teren şi sã îi convingem pe angajatori cã este foarte bine sã facă aceste contracte. Chiar din învãţãmântul primar copiii vor să meargă spre aceste activitãţi practice", a mai spus ministrul.
 
Ministrul Educaţiei Naţionale va aloca judeţului Teleorman un lot de 20 de calculatoare ce au aparţinut unor firme IT ce pot fi utilizate în cadrul reţelei şcolare locale.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: