Vinul Cetăţii Alba Iulia: Rhine Riesling produs de Jidvei, medaliat cu argint la două competiţii mondiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Alba Iulia şi compania Jidvei au prezentat, joi, la Centrul de Informare şi Promovare Turistică, lansarea celui mai recent produs de promovare al municipiului Alba Iulia: „Vinul Cetăţii”.

Vinul Cetăţii este destinat în exclusivitate industriei ospitalităţii şi turismului. Vinul este din soiul Rhine Riesling şi are, potrivit producătorilor, ”arome elegante, cu note citrice, între care excelează cele de grapefruit şi devine o amintire remarcabilă a unor locuri cu adevărat unice, în care mulţi revin”.

„Încă de la începutul acestui demers văzut ca imposibil de mulţi, cu transformarea Cetăţii din mărăciniş în bijuterie, am fost primii în tot ce am făcut. Dacă noi am fost la târguri de turism de se uita lumea <cruciş>, au venit şi ei după câţiva ani. Dacă noi am făcut evenimentul x, ei au făcut evenimentul y şi aşa mai departe. Mulţi ne-au urmat şi copiat, asta însa nu ne deranjează ci ne stimulează la mai mult, la mai nou, la ceva şi mai interesant şi original. Iar Vinul Cetăţii pe care îl lansăm acum este încă un exemplu din această serie de success şi creativitate. Dincolo de faptul ca e un vin nu doar bun, ci excepţional – şi zic asta „pe gustate”- e un produs de

image

marketing, dacă vreţi, care completează tot ce s-a făcut în ultimii ani pentru promovarea Cetăţii. Altfel se întoarce acasă sau la prieteni cu un vin de colecţie, care spune o poveste despre locul în care a fost”, a spus Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

„Pentru noi este o asociere onorantă şi rodnică, în care Jidvei suprapune peste trăinicia şi istoria acestei Cetăţi, o licoare care spune totul despre posibilităţile zonei din care provine şi caracterul deosebit al celor care îl produc. Chiar şi numai privind harta, Alba Iulia a fost mereu foarte aproape de Jidvei, cu atât mai mult cu cât în ultimii ani, Alba Iulia şi Cetatea s-au identificat în foarte multe ocazii cu compania Jidvei. Nu e doar o simplă etichetă pe care o punem pe o sticlă, e felul nostru de a contribui la recunoaşterea şi promovarea celei mai mari şi mai frumoase cetăţi din această parte a Europei”, a declarat Claudiu Necşulescu, general manager Jidvei.

Claudiu Necşulescu a transmis că şi-ar dori ca exemplul să fie preluat de toţi producătorii din judeţ, pentru că este un concept „foarte sănătos” având în vedere deschiderea municipiului Alba Iulia către turism. „Este necesar să construim branduri care nu fac altceva decât să aducă un plus valoare pentru ceea ce înseamnă zona Alba Iulia şi judeţul Alba”, a mai spus Claudiu Necşulescu.

image

Cei prezenţi au putut degusta cinci vinuri produse de compania Jidvei România. „Vinul Cetăţii este un vin cu o mare bogăţie de compuşi de aromă. În el se află frumoase arome exotice. Este un vin măreţ, un vin curat, un vin sănătos, un vin care reprezintă cu cinste aceste frumoase ziduri a mari Cetăţii Alba Carolina. Este vinul care are un uşor conţinut de zahăr, un alcool moderat. A fost în acest an prezent la două mari competiţii mondiale. La ambele concursuri, Vinul Cetăţii a fost apreciat cu o medalie de argint, ceea ce ne face să credem că este ceea ce ne-am dorit”, a explicat oenologul Ioan Buia.

Zăbală tracică veche de 2000 de ani, descoperită de un tânăr cu detectorul de metale, expusă la Muzeul Unirii

 

Cum şi-a redobândit Alba Iulia statutul de oraş universitar în urmă cu 25 de ani

Alba Iulia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite