Se reiau lucrările la Transalpina de Apuseni. Consiliul Judeţean Alba trebuie să aloce în plus 4 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările sunt realizate în procent de circa 30 la sută
Lucrările sunt realizate în procent de circa 30 la sută

Constructorul care lucrează la modernizarea Transalpinei de Apuseni ar urma să reia lucrul în cursul acestei săptămâni, după ce s-a înţeles cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Alba asupra creşterii valorii lucrărilor.

Reprezentanţii Consiliului Juueţean Alba au săptămâna trecută o întâlnire cu cei ai constructorului DJ 107I, cunoscut şi sub denumirea de Transalpina de Apuseni. Lucrările de modernizare au fost oprite în cea mai mare parte ca urmare a creşterii explozive a preţurilor la materialele de construcţii.

Drumul de aproape 80 de kilometri este modernizat printr-un proiect al Consiliului Judeţean Alba, în valoare de circa 40 de milioane de euro, finanţat din fonduri europene. Lucrările erau avansate faţa de programarea iniţială, în condiţiile în care constructorul a realizat mare parte din terasamente şi a turnat asfalt pe 12 kilometri.

În ultima perioadă, operatorul Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia) a mai lucrat doar la terasamente, în aşteptarea ordonanţei Guvernului care să permită actualizarea valorii facturilor.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Marius Haţegan, susţine că indicele oferit de Institutul Naţional de Statistică permite actualizarea valorii situaţiilor de lucrări cu apropae 20%. ”Costul total pentru Consiliul Judeţean ar fi de circa 4 milioane de euro în plus faţă de ce a fost licitat. Nu este o problemă pentru că avem aceşti bani. Avem şi o linie de credit care poate fi utilizată”, a spus Marius Heţegan.

transalpina apuseni

Acesta a precizat că operatorul care derulează contractul solicită un avans, care, potrivit contractului, nu poate fi acordat. ”Contractul de finanţare prevede posibilitatea acordării avansului, dar acest lucru nu a fost prevăzut în contractul de execuţie. Culpa este şi a lor pentru că nu au cerut avans înainte de încheierea contractului”, a completat Haţegan. 

Stadiul fizic al lucrării este de circa 30%, termenul final fiind anul 2023. Potrivit acestuia, executantul s-ar putea încadra în valorile actualizate ale lucrărilor, cu excepţia parapeţilor metalici. ”Fiind un drum de munte este nevoie de parapeţi metalici pe 40 de kilometri. Preţul acesora a crescut foarte mult ceea ce face să nu se încadreze în situaţiile de lucrări actualizate”, a mai spus vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

transalpina apuseni

Concluzia întâlnirii a fost că operatorul ar urma să revină pe teren începând cu săptămâna viitoare, pe lotul 1 Aiudul de Sus - Ponor. ”Ce au realizat până acum au fost lucrări mai puţin plătite, cum ar fi terasamentele. Abia de acum încep lucrările care costă mult, betoanele şi asfaltările. Au promis că săptămâna viitoare vor intra puternic pe lotul 1”, a mai afirmat Marius Haţegan.

”Transalpina de Apuseni” face legătura între DN74 şi DJ 107M prin Munţii Metaliferi şi Munţii Trascău, la altitudini de peste 1000 de metri, pe o lungime de 78,43 de kilometri. Proiectul mai prevede amenajarea a 6,7 kilometri de piste de biciclete, 21 de staţii de autobuz, 12.610 metri pătraţi de trotuare, 14 poduri noi şi aproximativ 200 de podeţe. De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundaţii adâncite, ziduri de sprijin şi peste 73 de kilometri de şanţuri de beton.

Vă mai recomandăm:

 

Amenda uriaşă primită de Transgaz după un incident care a afectat mii de locuitori din Alba Iulia

 

Înşelăciune prin metoda „burlanul”. Cum a fost păcălit un vârstnic să plătească suma de 13.000 de lei

   

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite