Profit în creşetere în 2012 pentru Albalact, al treilea producător de lapte şi produse lactate din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fabrica Albalact de la Oiejdea, judeţul Alba
Fabrica Albalact de la Oiejdea, judeţul Alba

Compania Albalact a încheiat anul 2012 cu o menţinere profitabilă a afacerilor, arată raportul financiar pe anul trecut, aprobat luni, 29 aprilie, în Adunarea Generală a Acţionărilor. Albalact a înregistrat la sfârşitul anului trecut o cifră de afaceri de 343 milioane de lei, aproape la acelaşi nivel cu cifra de afaceri înregistrată în 2011, când s-a cifrat la 338 milioane de lei.

Compania Albalact a încheiat anul 2012 cu o menţinere profitabilă a afacerilor, arată raportul financiar pe anul trecut, aprobat luni, 29 aprilie, în Adunarea Generală a Acţionărilor. Albalact a înregistrat la sfârşitul anului trecut o cifră de afaceri de 343 milioane de lei, aproape la acelaşi nivel cu cifra de afaceri înregistrată în 2011, când s-a cifrat la 338 milioane de lei.

Profitul net al companiei a crescut în 2012 cu 27%. Albalact a încheiat anul trecut cu un profit de 7,3 milioane lei, faţa de 5,7 milioane lei cât a fost profitul în 2011.  Acţionarii au mai aprobat luni, în adunarea generală, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exerciţiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 lei/acţiune. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data adoptării acestei hotărâri.
 
„Şi în 2012, că în fiecare an de la declanşarea crizei, industria lactatelor a fost afectată de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scăderea puterii de cumpărare, micşorarea consumului, cotă TVA mare, creşterea preţului materiei prime şi a altor cheltuieli, fluctuaţii valutare, secetă. În 2012 am planificat bugetul şi am gândit strategia astfel încât să fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Urmărim consolidarea poziţiei în categoriile în care suntem lideri (lapte, smântână, unt) şi creşterea în alte categorii (iaurt, brânzeturi), cu menţinerea profitabilităţiii”, a declarat Râul Ciurtin, preşedinte şi director general Albalact.
 
Compania a lansat în 2012 noul portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Raăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producţie a fabricii din Campulung Moldovenesc. Extinderea de gamă a adus compania Albalact pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Raraul. „Compania Albalact este astăzi pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România. Produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Raraul. Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cotă de piaţă de 23.1% în valoare, dar este lider şi în total piaţă de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat), cu o cotă de piaţă de 16.8% în valoare, în Februarie 2013”, se susţine într-un comunicat de presă al companiei.

Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999, când pachetul majoritar de acţiuni a fost cumpărat de familia Ciurtin din Alba Iulia. Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 5000 de acţionari şi este listată la categoria a III-a a Bursei de Valori Bucureşti.

ciurtin
Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite