Peste 16.000 de accesări ale aplicaţiei ”Dosar electronic” la nivelul instanţelor din raza Curţii de Apel Alba Iulia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia poate fi accesată din site-ul instituţiei
Aplicaţia poate fi accesată din site-ul instituţiei

Proiectul privind implementarea dosarului electronic în instanţele din circumscripţia Curţii de Apel Alba Iulia s-a dovedit a fi un succes.

Accesul la datele din dosarul electronic este personalizat prin intermediul adresei de e-mail şi telefonul utilizatorului iar la fiecare solicitare de acces se emite un cod unic fiind astfel reduse considerabil riscurile de acces fraudulos. Promovată la nivel local prin toate mijloacele de comunicare disponibile, aplicaţia ”Dosar electronic” a crescut în fiecare lună ca număr de utilizatori şi accesări.

La sfârşitul anului, după 6 luni de la lansarea aplicaţiei sunt evidenţiate un număr de 543 de solicitări de acces la dosarul electronic al Curţii de Apel Alba Iulia, respectiv 5.267 de acorduri la nivelul tuturor instanţelor din raza teritorială, în timp ce 16.185 este numărul total al accesărilor aplicaţiei Dosar electronic în anul 2019. 

Din 1 decembrie 2019, la toate instanţele din circumscripţia teritorială este utilizată aplicaţia „TDS” (Transmitere Document Securizat) ce facilitează citarea şi comunicarea actelor de procedură exclusiv către persoanele care şi-au exprimat acordul pentru transmiterea documentelor în format electronic. Astfel, după ce datele pentru comunicare (e-mail şi telefon) au fost introduse în sistemul ECRIS, când se emit citaţiile sau alte comunicări procedurale acestea se transmit imediat pe adresa de e-mail a părţii sau avocatului, fiind eliminat complet timpul necesar cu corespondenţa poştală.

Prin deschiderea şi vizualizarea comunicării se confirmă primirea ei şi astfel procedura se consideră împlinită. Dacă din diverse motive, destinatarul nu are acces la e-mail sau pur şi simplu nu deschide comunicarea în termen de 3 zile, grefierul observând lipsa confirmării va realiza comunicarea pentru aceste persoane prin metoda tradiţională şi astfel nu există nici un risc de afectare a drepturilor procesuale ale acestora. În decurs de o lună de la implementarea aplicaţiei au fost realizate prin intermediul TDS un număr de 1.111 comunicări dintre care 706 au fost deja confirmate, 405 fiind neconfirmate.

”Implementarea aplicaţiilor Dosar electronic şi TDS contribuie efectiv la celeritatea judecării cauzelor, economie de timp pentru părţile din proces şi implicit pentru personalul de la arhiva instanţelor sau grefieri de şedinţă concomitent cu reducerea timpului de lucru alocat emiterii citaţiilor şi a actelor de procedură şi, nu în ultimul rând, poate determina scăderea consumului de hârtie şi toner aferent eliberării de copii după actele din dosar sau emiterii citaţiilor şi actelor de procedură în format de hârtie şi implicit o reducere semnificativă a cheltuielilor instanţelor în principal cu corespondenţa, hârtia şi tonerul”, susţin reprezentanţii Curţii de Apel.

Citiţi şi:

VIDEO Preşedintele Curţii de Apel Alba Iulia, despre anularea pensiilor speciale: „Un judecător traumatizat este un posibil judecător uşor şantajabil”

 

Cum atrage autostrada investitori străini. O companie din Belgia construieşte în Alba un parc industrial de peste 30 de milioane de euro

 

Cum îi urmărea securitatea comunistă pe românii nemulţumiţi de lipsurile din magazine. Mărturia scriitorului Ion Buzaşi despre sistemul social din ţară

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite